Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Is de toekomst van online advertising volledig geautomatiseerd?

Van 2007 tot en met 2011 was ik voorzitter van IAB Nederland, de brancheorganisatie voor digital advertising en de interactieve-marketingindustrie. Eerlijk…

Display advertising via programmatic trading groeit met 39 procent

Uitgevers stellen steeds meer inventory beschikbaar voor programmatic verhandelingProgrammatic trading, het automatisch verhandelen van online advertentieruimte, is volwassen geworden. Programmatic…

Wat is programmatic buying (in begrijpelijk taal)?

5 dingen die je moet weten over programmatic buyingDe termen 'programmatic buying', 'realtime bidding' en 'geautomatiseerd online adverteren' duiken steeds…

Nieuw! Online advertentieruimte inkopen bij ieder denkbaar medium

Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk van Abovo Media verbaasden zich over het moeizame proces van het adverteren bij veel media.…

Realtime bidding bij online branding-campagnes: nieuwe trigger nodig voor optimalisatie

Volgens de Nederlandse IAB AdSpend Study werd in de eerste zes maanden van 2013 maar liefst 61 procent van de…

Adverteren op digitale radio: is het al tijd om in te stappen?

De stand van zaken & een case van GreetzEen aantal maanden geleden schreef ik hier op Marketingfacts over de ontwikkelingen…

Bas Seelen (Spil Games): “Een user is niet premium, maar wel altijd geld waard”

In een serie van 5 video-interviews gaan we met de marketeers van Spil Games in op de kracht van gaming…

The life of a (digital) ad

Creatie en strategie lopen nog achterOnlangs vond in Amsterdam een door FinchFactor gearrangeerde ontmoeting plaats, waarin de laatste ontwikkelingen op…

Radiocommercials inkopen op basis van automated trading

Ontketent The Media Exchange grote veranderingen?Het hing al een tijdje boven de markt, maar nu lijkt het er dan echt…

De takeaways van de Automated Trading Summit

De laatste ontwikkelingen op het gebied van digital advertising Gisteren organiseerde de IAB Taskforce Automated Trading in de Harbourclub te…

Marco Kloots (ClickDistrict): “Automated trading komt ook naar tv en outdoor”

Op 23 mei a.s. organseert de IAB Taskforce Automated Trading de Automated Trading Summit. Een van de sprekers die dag…

23 mei – IAB’s Automated Trading Summit

Op 23 mei 2013 organiseert de IAB Taskforce Automated Trading dé Automated Trading Summit van Nederland in The Harbour Club…