The New Longer Lasting Axe Effect
Afgelopen donderdag zijn samen met een nieuwe jeugdkrant 150.000 Axe clickers verspreid onder scholieren. Duur geintje (winkelwaarde van de clicker is €3,95) maar volgens verschillende docenten is het een ware hype/ plaag. (“doe je mobieltje uit en je clicker weg”).
Dacht Marco in 2003 nog dat Axe het niet had begrepen met de scrub campagne, een jaar later noemde Tijdschrift voor Marketing de volgende online case (pdf) over het Axe effect al een voorbeeld van effectieve marketing.
Volgens Unilever is Axe ‘s werelds populairste mannelijke verzorgingsmerk. En dat houden ze op alle manieren in stand:
Online kennen we allemaal het kronkelende meisje . Maar er lijkt elke maand wel een nieuw online spel uitgebracht te worden. Op de site vond ik onder meer de games touch, snake peel, below-o party, real axe babes, unlimited en mansion. Ben erg benieuwd hoeveel bezoekers ze trekken met deze benadering.
Op de winkelvloer schijn je bespoten te kunnen worden (met axe!) en een mooie Axe dame tegen te kunnen komen. “Met Axe zorgen we ook voor actie op de winkelvloer. Je wordt bespoten door het Axe-team en in het volgende gangpad komt er een mooie dame op je af.”
Mooi toch, die massale 1:1 benadering.
Zelf vind ik dit echt een super gave actie, en die Ben is natuurlijk ook een ongelovelijk lekker ding! Eerst die clicker introduceren en dan opeens hem in handen drukken van Ben Affleck, wel slim hoor.