TEDx-talk: hoe bedrijven persoonlijk kunnen groeien

TEDx-talk: hoe bedrijven persoonlijk kunnen groeien

Merkstrateeg Diederick Janssens schrijft op Marketingfacts iedere twee weken een persoonlijke brief aan een bedrijf of instantie, want vrienden hebben is belangrijk. Ook voor bedrijven. Juist voor bedrijven. Zijn drijfveer om vriendschap centraal te stellen in marketing verwoordde hij in een TEDx-talk. Bekijk deze 'gesproken column' vandaag op Marketingfacts.

Je vrienden vertrouw je, hun tips en adviezen neem je ter harte en je gunt ze de wereld. Daar kunnen bedrijven wat van leren. Hoe kan het toch dat we de meeste bedrijven en merken in eerste instantie wantrouwen en ze niks gunnen? Wil je als bedrijf volgers, dan moet je socialer worden. Wil je fans, dan zinniger. Voor vrienden moet je menselijk zijn. Want ook professionele organisaties hebben vrienden nodig, om gehoord, gezien, gewaardeerd en gesteund te worden. 

Geen tijd om de hele TED-talk te kijken? Klik dan hier voor een preview van 2 minuten.

 


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.