Overal op sociale media zie je Brand-related User Generated Content (Br-UGC) – oftewel merkgerelateerde content die niet door merken zelf, maar door consumenten wordt gedeeld. Maar wat betekent dat voor jou als marketeer? Is een Instagramfoto van een vriend met z’n nieuwe Nikes puur toeval, of stiekem een sterke marketinguiting? En herkennen consumenten die overtuigingspoging eigenlijk wel?
In deel 1 van deze tweeluik, een korte terugblik op de evolutie van branding: Waar staan we nu op het gebied van branding en zijn we hier gekomen. Nu in deel 2: Onze verwachting voor wat gaat komen volgens de actuele trend- en tijdsgeestanalyses: Wat volgt nu? Wat wordt de volgende stap en kansen voor branding? Oftewel, Wat wordt branding 13.0?
Alcoholvrije en alcoholarme dranken bestaan al decennia, maar waarom zien we ze ineens overal? Van trendy alcoholarme bieren tot verfijnde mocktails, de vraag naar alcoholvrije opties neemt snel toe. Deze verschuiving gebeurde niet van de ene op de andere dag—maar is het resultaat van verschillende factoren die samenkomen om een cultureel kantelpunt te creëren. Wat kunnen we hier van leren?
Een merk manifesteert zich als een onderbuikgevoel - niet alleen voor de makers, maar zeker voor degenen die het ervaren en ‘consumeren’ (ook intern).
Als marketeer en merkbouwer weten we het allemaal: in de huidige markt kom je er niet meer met alleen een pakkende slogan of een mooi logo. Consumenten zoeken authenticiteit en oprechte verbinding. Maar daarvoor moet een merk verder gaan dan oppervlakkige marketing—het moet zijn boodschap van binnenuit leven.
Netflix gaat advertenties toevoegen. In ruil voor een goedkoper abonnement. Voor de bingewatchers onder ons is dit misschien even slikken, maar voor alle mensen in de marketingwereld een hele mooie kans! Alle ins- en outs op een rij.
Een ruime meerderheid van consumenten stelt politiek getinte activiteiten van merken gelijk aan het innemen van een politiek standpunt. Als bedrijf zul je daardoor niet alleen zorgvuldig moeten nadenken over je handelingen, maar moet je ook nauwkeurig weten hoe je achterban hierover denkt.
Voordat je blind aan boord springt van de How Brands Grow trein, werpen we in dit blog een blik op deze drie controversiële beweringen.
Iedereen weet dat een markteer moet verleiden. Hij/zij heeft daartoe een heel arsenaal aan effectieve tools. Een daarvan is uiteraard taal.
B2B-bedrijven moeten steeds meer moeite doen om hun merk onder de aandacht te krijgen van hun doelgroep, waarbij de markt verzadigd raakt met eindeloze producten en diensten. Brand Experience Center biedt uitkomst.
Een webinar van Mark Ritson veroorzaakt een flinke online discussie over differentiatie en distinctiveness en welke belangrijker is. Hoe zit dat?
Als iedereen vecht om dezelfde gewilde werknemers, draai dan de rollen om.