#SXSW2012: Dell heeft 3800 getrainde social media spokespersons
Hoe geef je gestructureerd en gecontroleerd je mensen de vrijheid?
Een openhartig Interview tijdens SXSW2012 met Amy Heis over de Dell Social Media policy implementatie. Dell leerde ‘the hard way' in 2005 n.a.v. een web post van Jeff Jarvis (Dell Lies, Dell Cheats) dat ze aandacht moesten geven aan social media or else. Inmiddels hebben 30.000 van de 100.000 Dell mensen de SMACU (Social Media and Community University) training ontvangen en zijn er 3.800 die direct namens Dell mogen reageren op Twitter, Facebook of op de communities over hun vakgebied.
Er zijn 15 mensen in het Social Media & Community team die de policies en strategieen maken die iedereen moet gebruiken, 12 mensen die voordurend alle kanalen monitoren en luisteren en 80 mensen mensen die de hele dag de conversatie aangaan. Tools die ze gebruiken om te luisteren zijn o.a. radian6. Amy vertelt hoe je als Dell social media gebruikt, geeft voorbeelden en evalueert hoe Dell is veranderd door social media.
Het lijkt me heel interessant…
Het lijkt mij ook erg intressant.