STIR bereik groeit naar 87%
STIR leverde afgelopen donderdag (23 juni) de mei resultaten uit van het bereiksonderzoek internet. Uit de resultaten blijkt dat de bij STIR aangesloten websites in mei gezamenlijk ruim 87% van de Nederlandse internetpopulatie van 13 jaar en ouder bereikten. Dat is een stijging van ruim 3% ten opzichte van de bereikscijfers van april.
De STIR-sites genereerden in mei ruim 2,3 miljard pageviews, 0,5 miljard meer dan in april. De stijging in bereik en pageviews wordt veroorzaakt door autonome groei van aangesloten sites, maar ook door toevoeging van nieuwe sites aan het internet bereiksonderzoek.
Vorige week meldde het Engelse EIAA (European Interactive Advertising Association)al dat internet essentieel is in de marketingmix voor marketeers die jongeren willen bereiken. Niet toevallig dus dat de STIR sites het hoogste bereik genereren in de doelgroep 13 – 19 jaar: ruim 92% van deze doelgroep bezocht minimaal ??n van de bij STIR aangesloten websites in mei.
Het volledige persbericht over de mei resultaten ?n een overzicht van het bereik van alle bij STIR aangesloten website is hier (pdf) te downloaden.
Lycos heeft 20,7% bereik. Welke website(s) is/zijn dat dan precies? Ik kan me niet voorstellen dat iemand via Lycos zoekt.
Dat is inderdaad een opmerkelijk hoog bereik voor Lycos, zelfs hoger dan Planet!?
Kunnen de advertentienetwerken niet uitgesplitst worden op siteniveau? Lijkt mij rete interessant.
Is het ook. Daar wordt aan gewerkt . . .
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!