STIR bereik groeit naar 87%

28 juni 2005, 12:50

STIR leverde afgelopen donderdag (23 juni) de mei resultaten uit van het bereiksonderzoek internet. Uit de resultaten blijkt dat de bij STIR aangesloten websites in mei gezamenlijk ruim 87% van de Nederlandse internetpopulatie van 13 jaar en ouder bereikten. Dat is een stijging van ruim 3% ten opzichte van de bereikscijfers van april.

De STIR-sites genereerden in mei ruim 2,3 miljard pageviews, 0,5 miljard meer dan in april. De stijging in bereik en pageviews wordt veroorzaakt door autonome groei van aangesloten sites, maar ook door toevoeging van nieuwe sites aan het internet bereiksonderzoek.

Vorige week meldde het Engelse EIAA (European Interactive Advertising Association)al dat internet essentieel is in de marketingmix voor marketeers die jongeren willen bereiken. Niet toevallig dus dat de STIR sites het hoogste bereik genereren in de doelgroep 13 – 19 jaar: ruim 92% van deze doelgroep bezocht minimaal ??n van de bij STIR aangesloten websites in mei.

Het volledige persbericht over de mei resultaten ?n een overzicht van het bereik van alle bij STIR aangesloten website is hier (pdf) te downloaden.

Lianne van der Kruk is sinds juni 2007 werkzaam bij ilse media dochter newrulez 'the youth interaction company'. newrulez is een 'mediabedrijf nieuwe stijl', waar wordt geopereerd op het raakvlak tussen marketing en media. Newrulez ontwikkelt en exploiteert sites voor en door jongeren, waaronder onder andere: Kaboem.nl, Cu2.nl, Shopgirl.nl, Fancy.nl, Extrafris.nl, Partyscene.nl en Girlscene.nl. Voordat zij aantrad bij newrulez was Van der Kruk werkzaam bij ilse media in diverse marketing en development functies. In de laatste vier jaar als manager marketing en communicatie. Projecten: Invoering nieuwe Corporate ID voor ilse media (de vingerafdruk) Opzetten & ontwikkeling cursus Crossmedia A in samenwerking met SRM (start januari 2007) Consumenten marketingcampagne voor Startpagina (de fluisteraar, het restaurant en acupunctuur commercials, 2006) Sponsoring van de Dam tot Damloop door Startpagina Alle persberichten van ilse media Opzet van STIR en verdere ontwikkeling (mede-initiatiefnemer en oud bestuursvoorzitter) ilse media events: ilse media offline (2005) en ilse media 2.0 (2006) Sponsoring door ilse media van Picnic '06 TV-campagne voor ilse mail (januari 2004) Zoek het zomerwoord - zoekactie op ilse.nl (2003) Aanlevervoorwaarden - onderhandelingen tussen 5 internetexploitanten en PMA digital Voordat ze bij ilse media kwam werken werkte Lianne van der Kruk in Moskou bij Independent Media. Daar viel de website van de Moscow Times (www.themoscowtimes.com) onder haar verantwoordelijkheid. "Ik heb letterlijk met de voetjes in de modder de ins en outs van internet geleerd. Zakendoen met een Russische programmeur, die al mijn mailtjes eerst door een vertaalprogramma moest halen leerde mij een stuk meer over mijn eigen vak: communicatie. Wil je leren to the point te communiceren? Dan is dit echt een aanrader :-)"

Categorie
Tags

4 Reacties

    Boudewijn Janssen

    Lycos heeft 20,7% bereik. Welke website(s) is/zijn dat dan precies? Ik kan me niet voorstellen dat iemand via Lycos zoekt.


    28 juni 2005 om 14:45
    media

    Dat is inderdaad een opmerkelijk hoog bereik voor Lycos, zelfs hoger dan Planet!?


    28 juni 2005 om 15:43
    Jon

    Kunnen de advertentienetwerken niet uitgesplitst worden op siteniveau? Lijkt mij rete interessant.


    28 juni 2005 om 16:54
    loket

    Is het ook. Daar wordt aan gewerkt . . .


    28 juni 2005 om 16:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!