Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Onderzoek: gebruik AI steeds normaler voor marketeers

72% van de marketingprofessionals gebruikt AI. Het gebruik van AI heeft een positieve invloed op de marketinginspanningen. AI wordt het meest gebruikt om ideeën en content te genereren, volgens een onderzoek van Team Lewis.

Nudgen effectief, maar mensen negatief na nudge zonder toestemming

Nudgen werkt, maar wekt zonder instemming vooraf uiteindelijk meer negatieve gevoelens op dan mét instemming.

Nederlands bedrijfsleven heeft wereldwijd meeste vertrouwen in AI

Nederlandse bedrijfsleiders hebben wereldwijd gezien het meeste vertrouwen in AI én in hun kennis over AI. Ook zijn ze het meest bereid om te betalen voor AI. Dat is wel een minderheid: 17%.

ACM: 1 op 10 consumenten stapt over via telefonische verkoop of colportage

De ACM (Autoriteit Consument & Markt) heeft het afgelopen jaar verschillende keren opgetreden tegen misleidende werving bij de telefonische verkoop van energiecontracten.

Het G.I.G.O. risico in het gebruik van A.I.

Hoe train je A.I. op het activeren van onbewuste processen, als wij mensen, de trainers, niet bij ons eigen onderbewuste kunnen en alleen een bewuste gewaarwording van een gedragsactivatie hebben?

MediaTest en Mediahuis presenteren de resultaten van ‘Het Grote Jongerenonderzoek 2024’

Tijdens Nima Marketing Day worden, net als vorig jaar, de uitkomsten van Het Grote Jongerenonderzoek 2024 gepresenteerd.

Beter meten om te weten – deel 3

Over de zin en onzin van experimenteel onderzoek naar milieuvriendelijke en andere keuzes.

Beter meten om te weten – deel 2

Over de zin en onzin van experimenteel onderzoek naar milieuvriendelijke en andere keuzes.

Social media centraal als sportkanaal

Uitgaven aan sportmediarechten stijgen waarschijnlijk naar 61 miljard dollar, maar zorgen ook voor dilemma's voor adverteerders.

‘Liever een anonieme kaart dan spannende lingerie’

Liever een kaart dan lingerie, Valentijnsdag populairder onder jongeren.

Op zoek naar een klinkende coalitie

Terwijl de formatie zich in een patstelling bevindt, zijn de nieuwe Kamerleden inmiddels ingewerkt.

Succesvolle product innovatie met de innovatie scorecard

De innovatie scorecard biedt praktische tools om je product- of dienstinnovatie in de juiste richting te sturen.