Met een bereik van 45% onder alle zakelijke beslissers in Nederland, voert De Telegraaf de lijst aan bij directieleden (45%) en C-level executives zoals CFO's (63%) en CEO's (50%).
Uit recent onderzoek blijkt dat werkgevers die hybride werken toestaan, juist profiteren van een hogere productiviteit onder hun medewerkers. Maar liefst 78% van de hybride werkers geeft aan dat hun productiviteit is toegenomen door deze manier van werken.
Ongeveer drie kwart van de marketeers maakt al gebruik van GenAI in hun dagelijkse werkzaamheden, maar de technologie wordt vaak ingezet voor eenvoudige taken zoals het schrijven en bewerken van content. Het volledige potentieel van GenAI blijft daardoor onbenut.
Bij true pricing draait het om effectieve communicatie, vertrouwen en duidelijkheid over de kostenverdeling tussen overheid, bedrijven en consumenten.
Uit onderzoek van Publicis NL en Boomerang Agency blijkt de complexe dynamiek waarmee marketingprofessionals in Nederland worden geconfronteerd.
In de snelheid en veelheid waarmee je als marketeer vaak keuzes moet maken, is het handig om toegang te hebben tot betrouwbare en waardevolle consumer insights om beslissingen niet alleen sneller, maar ook met meer vertrouwen te nemen.
Volgens het nieuwste Global Ad Trends-rapport ‘Gaming: Advertising’s untapped opportunity’ van Warc Media heeft gaming een enorm wereldwijd publiek, maar toch blijven de uitgaven voor in-game advertenties laag.
72% van de marketingprofessionals gebruikt AI. Het gebruik van AI heeft een positieve invloed op de marketinginspanningen. AI wordt het meest gebruikt om ideeën en content te genereren, volgens een onderzoek van Team Lewis.
Nudgen werkt, maar wekt zonder instemming vooraf uiteindelijk meer negatieve gevoelens op dan mét instemming.
Nederlandse bedrijfsleiders hebben wereldwijd gezien het meeste vertrouwen in AI én in hun kennis over AI. Ook zijn ze het meest bereid om te betalen voor AI. Dat is wel een minderheid: 17%.
De ACM (Autoriteit Consument & Markt) heeft het afgelopen jaar verschillende keren opgetreden tegen misleidende werving bij de telefonische verkoop van energiecontracten.
Hoe train je A.I. op het activeren van onbewuste processen, als wij mensen, de trainers, niet bij ons eigen onderbewuste kunnen en alleen een bewuste gewaarwording van een gedragsactivatie hebben?