Secrid ziet winkels als billboards

6 augustus 2019, 09:00

7Ditches in gesprek met ondernemer René van Geer

Van een bezoek aan de voedselbank tot wereldwijde miljoenenenverkoop. Hoe? René van Geer, managing director Secrid, heeft een verrassend ondernemersverhaal. In 1997, toen contant geld plaats maakte voor betaalkaarten, maakten hij en zijn vrouw (tevens businesspartner) hun eerste wallet. Inmiddels verkoopt Secrid wereldwijd miljoenen kaarthouders tegen digitaal zakkenrollen​.

Toen René van Geer achttien jaar was, ontmoette hij zijn compagnon en levenspartner Marianne van Sasse van Ysselt. Ze werden een stel, gingen studeren en richtten daarna het ontwerpbureau Spirid, een studio voor Industrial Design, op.​ In 2008 moest het bureau gedwongen afslanken en focuste het duo op hun eigen ontwerp: de Secrid. In crisistijd werd het strakke ontwerp van de pasjes-portemonnee Secrid gemaakt. In die begintijd leende hij geld van familie en vrienden om rond te komen en haalde voor zijn gezin voedselpakketten bij de voedselbank. Nu runt hij met zijn vrouw een succesvol bedrijf van 120 medewerkers dat wereldwijd de kaarthouders verkoopt.

E-commerce en distributie

“Wij geloven nog heel erg in winkels, de gewone, stenen winkels. Dat was in het begin het kanaal waardoor we bekend werden: de winkels en de ambassadeurs. De winkelier die het product enthousiast laat zien aan de mensen die binnen komen, was heel belangrijk voor de bekendheid van de Secrid. Als je in het begin alleen op internet zit, ziet men niet wat je biedt. We houden platforms als Amazon en Bol.com op afstand. De gewone winkels hebben het werk gedaan, dus als er meer vraag, dan mogen zij dat doen.”

“We houden platforms als Amazon en Bol.com bewust op afstand”

Zit daar een gevoel van ‘het helpen van de retail’ achter? “Het is wederzijds: we zijn blij met elkaar. We geloven dat het straatbeeld heel belangrijk is. Het zou zo jammer zijn als alle winkelstraten weg zijn.” Er zijn ook winkelplannen: in Rotterdam komt de eerste monobrand-store. Niet om meer te verkopen, maar om de focus op branding te kunnen leggen. “Zodat we het verhaal om het product kunnen vertellen. Ik zie het als PR, zo’n winkel. We adverteren niet, we doen eigenlijk helemaal niks aan reclame. Een winkel openen is voor ons als een groot billboard neerzetten in een grote stad.”

Bekijk het hele interview met René van Geer:

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Gert

    zeer hoge ogen op congressen misschien maar dit artikel is vrij kort en mager Ronnie. Jammer.


    9 augustus 2019 om 07:54
    ronnieo

    Hoi Gert,

    Serieus? Vind het een behoorlijk artikel…

    Maar belangrijkste: het is een samenvatting van waar het om gaat, namelijk het video interview.

    Hoop dat je die wel een voldoende kan geven.

    Groet en dank voor je feedback!

    Ronnie


    9 augustus 2019 om 21:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!