Podcast: Erwin Kleinjan (Merge) over voice, virals en purpose

Podcast: Erwin Kleinjan (Merge) over voice, virals en purpose

Mediaman en creatief directeur Erwin Kleinjan van The Merge komt deze week aan het woord in podcast-serie De Namarama Show van copywriter en naamexpert Floris Hülsmann. Over virale marketing, zijn veelbesproken ASR-campagne, hoe je opvalt in de overvloed van content, welke beweging we als maatschappij aan het maken zijn, over voice-search en marketing in de volle breedte. 

In deze editie van de Namarama Show spreek ik met oud-collega en creatief directeur, goede vriend, vader van vier kinderen: Erwin Kleinjan van het gloednieuwe reclamebureau The Merge. Kleinjan werkt sinds 1994 in de reclamewereld, maar wilde dat eigenlijk liever niet. Totdat hij het internet ontdekte. Toen was hij om. Ik bewonder Kleinjan om zijn vlijmscherpe manier van denken, vandaar dat ik hem maar al te graag in deze podcast wilde.

In deze aflevering hebben we het over de naam van het nieuwe bureau The Merge en de naam van het vorige bureau: Pool Worldwide. Over virale campagnes uit het verleden (de viral, bestaat ie nog?), hoe je opvalt in de overvloed van content en welke beweging we als maatschappij aan het maken zijn. Over het goede en slechte van purpose-marketing. 

"Erwin Kleinjan wilde eigenlijk niet werken in reclame, tot internet hem overhaalde"

Ook hoor je meer over de achtergrond van de ASR-campagne en die Loden Leeuw: "De campagne heeft altijd wel gepolariseerd, omdat het een campagne met een mening is. Als mensen een mening hebben, dan hebben anderen daar ook weer een mening over. Het blijft een campagne die een totaal ander geluid geeft dan andere verzekeringsmaatschappijen. De nieuwe campagne 'Dit is de tijd van doen' is net van start. De komende tijd gaat ASR bewijzen wát ze dan allemaal doen. Dat sluit goed aan bij de tijdsgeest, waarin we niet meer alleen maar boos roepen op Twitter, maar ook écht actie ondernemen."

Kleinjan is ook een enorme fan van voice-search en laat daar zijn licht over schijnen. Plus: belangrijke tips voor iedereen die zelf zijn of haar marketing doet.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.