Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Hoe CGI marketing visueel grenzeloos maakt

De hoeveelheid opties die merken hebben om content te creëren, is de afgelopen jaren snoeihard toegenomen. Technieken die jarenlang exclusief door Hollywood werden gebruikt, worden nu door merken ingezet voor hyperrealistische campagnes, fake out-of-home visuals en digital storytelling.

Gedurfde keuzes maken is content-awards winnen: VGZ en Terschelling te gast bij het Genootschap van Contentstrategen

Content is het leukste – om te maken én consumeren – als je ongebruikelijke keuzes durft te maken. Dat was altijd zo. In een tijdperk van dertien-in-een-dozijn AI is creatief kiezen zo mogelijk nog belangrijker. Bij het Genootschap van Contentstrategen schuiven deze maand twee content marketeers aan die het net even anders durfden te doen en daarmee een Grand Prix Content Marketing in de wacht sleepten.

Adverteren op Netflix. Alle ins- en outs.

Netflix gaat advertenties toevoegen. In ruil voor een goedkoper abonnement. Voor de bingewatchers onder ons is dit misschien even slikken, maar voor alle mensen in de marketingwereld een hele mooie kans! Alle ins- en outs op een rij.

Contentdiarree, zombiebots en AI-influencers: hoe houden we het leuk in 2025?

Natuurlijk is en blijft AI dé trend in content marketing in 2025. Hoe blijf je opvallen tussen de lading AI-content die er onvermijdelijk aan zit te komen?

NIMA Marketingfacts Jaarboek editie 2025 gelanceerd

In het bijzijn van de meeste auteurs is het NIMA Marketingfacts Jaarboek 2025 officieel gelanceerd op het hoofdkantoor van NIMA. Het jaarboek - inmiddels een vaste waarde in het marketingvak - biedt diepgaande analyse van de nieuwste trends, inzichten en best practices binnen het vakgebied.

Toekomst tijdschriften glanst als nooit tevoren

Tijdschriften zijn niet alleen springlevend, maar kunnen ook een missie uitdragen die verder reikt dan papier. Wie de kracht van merken begrijpt, ziet dat de toekomst van tijdschriften glanst als nooit tevoren.

Van illusie naar innovatie: Hoe NS International de betrouwbaarheid van haar A/B testprogramma radicaal heeft verbeterd

Wat als de resultaten van je A/B-testen niet kloppen? Wat als beslissingen worden genomen op basis van data die niet betrouwbaar blijken te zijn?

Van één video podcast naar een maand aan social media content (met AI-tools)

Contentmarketing kan overweldigend voelen. Hoe zorg je voor een constante stroom aan relevante en waardevolle posts zonder je te verliezen in tijdrovende processen? Het antwoord ligt in slim hergebruik.

Hoe je volgend jaar een Grand Prix Content Marketing award wint

Het is elk jaar weer een daverend feestje, ter ere van een mooi vakgebied: de Grand Prix Content Marketing. Ook dit jaar werden er 35 awards en bekroningen uitgereikt. Maar hoe win je een award in de categorie B2C of campagne, een bekroning op het gebied van social media of inzet PR?

Hans Molenaar: ‘AI is een gamechanger van ongekende proporties’

Interview over een nieuw jaargang héle goeie marketingboeken: ‘De diversiteit aan inzendingen was enorm. Gelukkig zien we aandacht voor belangrijke thema’s als klantretentie, AI en duurzaamheid.’

Peter Hinssen: “Hyperpersonalisatie vraagt om meer dan technologie alleen”

Op het aankomende Congres Contentmarketing & Webredactie zal Peter Hinssen spreken over de toekomst van contentmarketing, met een focus op personalisatie en de rol van AI.

De koffie is duur, maar Geisha is duurder

Tijdens het bezoek aan de Don Pedro koffieplantage, op de flanken van de Volcán Barú in Panama zag een delegatie Nederlandse marketeers op NIMA RM Studiereis hoe de bonen van Geisha worden geteeld, en hoe ze smaken.