Nederlandse Facebook-tool Fanrise haalt half miljoen euro op
Nederlandse startup Fanrise haalt een half miljoen euro op voor internationale expansie van hun Facebook tool
De Nederlandse Facebook-tool Fanrise (tot voorkort bekend als Pagemonitor) heeft vandaag bekend gemaakt dat het een investering van een half miljoen euro binnen heeft gesleept. De investering wordt gebruikt voor verdere ontwikkeling van het platform en de internationale expansie, die onlangs is aangekondigd. Fanrise geeft bedrijven om meer inzicht in hun Facebookactiviteiten (en verzorgt ook de Marketingfacts Engagement Top 100).
Over Fanrise
Fanrise geeft inzicht in de statistieken van Facebookpagina's. Het doel is om de prestaties van fanpagina's te verbeteren en meer rendement uit de marketinginspanningen te halen. Fanrise heeft inmiddels al meer dan 1.500 geregistreerde gebruikers in Nederland en wordt vooral door merken-, reclame- en mediabureaus gebruikt.
Ondermeer vanHaren, Siemens en Pepsico Nederland gebruiken de analyses van Fanrise. Fanrise heeft zich al in een vroeg stadia gericht op de relatie en interactie met de fans, in plaats van op het aantal likes. Daartoe heeft het onder andere de IPM+ metric geïntroduceerd.
Concurrentie
Fanrise onderscheidt zich van de concurrentie door zich te focussen op het combineren van verschillende bronnen. Hoe hangt bijvoorbeeld het inzetten van Facebook Advertenties samen met de fangroei en interactie. Met de analyses en statistieken speelt Fanrise in op de noodzaak om marketingbudgetten te onderbouwen en verantwoorden.
Internationale ambitie
Tijdens het Congres Facebook Marketing maakte het bedrijf de rebranding naar Fanrise bekend. Fanrise heeft de ambitie om binnen anderhalf jaar een leidende internationale speler te zijn in Facebook analytics. De focus ligt hierbij op het verder verstevigen van het internationale verkoopkanaal en de ontwikkeling van technische functionaliteiten.