Mip TV featuring Milia, Broadcasters beware!

6 april 2006, 04:40

Ook dit jaar is weer een grote delegatie Nederlanders naar Cannes afgereisd om te handelen in formats of kennis op te doen rond de ontwikkelingen op TV, de mobiele telefoon en internet (www.miptv.com). De delegatie is nog steeds eenvoudig te herkennen aan de veel te rode hoofden door het niet verwachte mooie weer.

Onderstaand kort nog een aantal waarnemingen:

Broadcasters moeten nu actie ondernemen om mee te kunnen met de huidige revolutie (niet evolutie) binnen internet TV. Een waarschuwing die door Joe Michaels, MSN video, het duidelijkst werd geuit: “Either your with us, or we go to the content directly”. Een portal waar je als gebruiker, op de juiste manier en het juiste moment advies krijgt over welke content interessant is, biedt de uitkomst.

Verreweg het grootste deel van internet televisie gaat gefinancierd worden door advertising. Interessant was ook de inmiddels alom bekende case van het Noorse TV2 (www.tv2.no), welke aantoont dat ook subscriptiemodellen een interessante inkomsten stroom kunnen genereren. Een veel beter lopend model (voor TV2) dan het betalen voor specifieke stukken content.

Placeshifting. Waarom meerdere keren betalen voor je TV content wanneer je deze op meerder devices (laptop of mobiele telefoon) en dus meerdere locaties wilt ontvangen. De Slingbox biedt de uitkomst: www.slingmedia.com. Stuur het TV signaal één op één via het internet naar jouw loactie. Vanaf Q3 2006 in Europa verkrijgbaar.

Op LinkedIn: http://nl.linkedin.com/pub/tjeerd-kooij/0/131/472

Categorie
Tags

4 Reacties

    Jonathan Marks

    Yes, TV2 in Bergen is a brilliant company and a company called Vizrt (which grew out of TV2) is doing some really brilliant software to make advertising subscription. mobile but also production possible.


    6 april 2006 om 07:33
    venturo

    Tjeerd, whats new?


    6 april 2006 om 08:46
    Tjeerd Kooij

    Albert, voornamelijk de inzage in de parktijkcases en daarmee de details.


    6 april 2006 om 09:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief