Mediabestedingen weblogs, podcast en RSS verdrievoudigd in 2005

Mediabestedingen weblogs, podcast en RSS verdrievoudigd in 2005

Weblog-, podcast- en RSS-advertising zijn de snelst groeiende segmenten binnen de alternatieve media. Dit blijkt uit een recent onderzoek van PQ Media. De bestedingen in deze zogenaamde user-generated online media is in 2005 met 198.4% gestegen tot 20,4 miljoen dollar. De verwachting voor dit jaar is dat de bestedingen verder zullen stijgen tot een bedrag van ca. 50 miljoen dollar.

Een paar higlights uit het rapport:

  • Blog advertising accounted for 81.4%, or $16.6 million, of total spending on blog, podcast and RSS advertising in 2005, but will comprise only 39.7% of the total in 2010;
  • Podcast advertising, meanwhile, reached $3.1 million in 2005, and is projected to grow at a compound annual rate of 154.4% from 2006 to 2010, when it will be larger than blog advertising;
  • RSS advertising, non-existent until mid-2005, generated spending of $650,000 in 2005, but will be the fastest growing segment over the next five years.

Bron: PQ Media (mp3)


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.