Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Eerste stap naar consistente vergelijking prestaties retail media gezet

IAB Europe zet met de publicatie van concept-standaard eerste stap naar consistente meting van prestaties retail media.

Recessie? Angst is een slechte raadgever

Marketing inzet in tijden van recessie. Is het wel of niet verstandig om tijdens een recessie marketing investeringen te beperken?

Advertising via digitale mediakanalen naar 3,1 miljard in 2021 (+34%)

"De ontwikkelingen voor cookieless adverteren gaan ons als branche blijven testen op wendbaarheid"De digital-advertisingbestedingen zijn in Nederland in 2021 met…

Adfact: Bruto mediabestedingen 2021 naar 4,7 miljard

Bestedingen in 2021 met 10 procent gestegenNederlandse adverteerders gaven, ondanks weer een coronajaar, meer uit aan reclame in 2021 ten…

Winkels domineren Top-100 grootste adverteerders

MarketingTribune kwam deze week met zijn meest los opgevraagde nummer van het jaar, waarin het de Nielsen-cijfers van de Top-100…

Hoe Sanoma relevant wil blijven voor marketeers

Interview met Rob Kolkman en Kees Wilbrink over uitgeven in de 21e eeuwPrint is dood en we gaan helemaal digitaal.…

Verbeter je branding met data

De hoeveelheid data is nog nooit zo groot geweest. Door kanalen als online video, radio, digitale buitenreclame en display-advertising te…

Mediabestedingen wereldwijd met meer dan 40 procent gestegen

Wereldwijd zijn de mediabestedingen over de laatste 10 jaar gestegen van 362 miljard dollar in 2004 naar 512,9 miljard dollar…

Facebook en Google doen online-advertentiemarkt met 8,4 procent groeien

Mobile advertising begint serieus mee te doen, video herstelt zichDe totale online-advertentiemarkt is in 2013 gegroeid met 8,4 procent. Deze…

Nederlandse entertainment- en mediasector heeft het moeilijk; advertentiemarkt krimpt wederom

Groei van online advertising compenseert verlies totale adverteerdersmarkt slechts deelsDe bestedingen in de Nederlandse entertainment- en mediasector zijn vorig jaar…

Mobile advertising bestedingen in eerste helft 2013 verdubbeld

Nederlandse online advertentiemarkt behaalt omzetgroei van ruim 5 procentHet lijkt er dan toch (eindelijk) op dat mobile advertising aan z'n…

Omzet TV-reclamemarkt wederom gedaald

TV-markt realiseert 446 miljoen euro omzet en kijktijd stijgt naar 201 minuten gedurende de eerste helft van 2013 De netto…