McDonald’s non-spot in hip-hop muziek

29 maart 2005, 05:24

McDonald’s betaalt rappers tot $5 per keer dat ze haar Big Mac ‘pluggen’, in een liedje op de radio.

“Rappers have been pushing products gratis since Run DMC revived a flagging sneaker brand with its 1986 smash ‘My Adidas.’ Hip-hop artists have famously rapped about high-end brands like Cartier, Versace and Dom Perignon.

Sales of one French cognac went through the roof thanks to Busta Rhymes’ ‘Pass the Courvoisier’.”

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Joh Muijen

    $5 is in ieder geval al een stuk meer dan de auteurs van een song normaal gesproken via Buma ontvangen voor 1 speelbeurt op de radio.


    29 maart 2005 om 13:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!