Kom ook naar Online Tuesday #83 over data-privacy

28 oktober 2018, 08:00

Een half jaar geleden was het D-Day voor GDPR, de Europese richtlijn voor databescherming. Veel bedrijven raakten flink in paniek door die deadline of hadden juist geen benul. Hoe staat het er nu voor? Online Tuesday, waarvan Marketingfacts mede-organisator is, maakt op 13 november de balans op. Drie bedrijven komen vertellen hoe zij AVG-proof werden. Kom ook naar dit gratis event!

De General Data Protection Regulation (GDPR) is een door de EU ingestelde privacy-verordening die sinds 25 mei 2018 van kracht is. In Nederland is deze regeling beter bekend als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Het draait allemaal om de “bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens”.

Voor wie direct het naadje van de kous wil weten: Marketingfacts heeft de afgelopen twee jaar veel over dit onderwerp geschreven (check ons topic ‘AVG’).

“Wat zijn de gevolgen van GDPR voor consumenten en ondernemingen?”

Tijdens de 83e editie van Online Tuesday laten we enkele bedrijven aan het woord die vertellen over hoe zij omgaan met het verzamelen van data (of juist helemaal geen data meer verzamelen) in het kader van de AVG. Ook gaan we in op de gevolgen van deze wetswijziging voor consumenten en ondernemingen. Dit doen we met de volgende drie sprekers:

  • Lejo Duivenvoorde, CEO bij EDM Digital Solutions
  • Dennis Saaltink, Marketing Privacy Officer bij ANWB
  • Christiaan Solcer, CMO van de privacyvriendelijke zoekmachine Startpage.com

Inschrijven via Meetup.com

De inschrijving voor deze Online Tuesday is inmiddels geopend. Er zijn 200 plaatsen beschikbaar, dus wees er snel bij. Aanmelden doe je via Meetup.com. Ben je te laat en zijn alle plaatsen vergeven? Meld je dan aan voor de wachtlijst. Je ontvangt automatisch een bericht als er een plek voor je vrijkomt.

Let op: de bijeenkomsten van Online Tuesday zijn dit najaar verhuisd naar IBM Amsterdam aan Huizingalaan 765 (naast het gebouw van B. Amsterdam). Bezoekers worden bij binnenkomst naar hun ID gevraagd. Ook voor die gegevens geldt uiteraard de privacy-verordening.

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Traffic4U, Marketingfacts, Newpeople en DQ&A Media Group en wordt gesponsord door Punktlich, EDM Digital Solutions, Awin en Clarion Events.

Jeroen Mirck
Head of Content bij Zynchrone Media

Jeroen Mirck (1971) was hoofdredacteur van Marketingfacts van januari 2018 tot augustus 2020. Momenteel is hij Head of Content van Zynchrone Media, uitgever van Expovisie en Conference Matters. Eerder was hij journalist voor media als Adformatie, MarketingTribune, Emerce en De Ondernemer.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief