Data, het was één van de meest gebruikte woorden tijdens de NIMA Marketing Day van 9 september. En dat is…
Succes begint misschien met ervaren leiders die sturen op buikgevoel. Het eindigt er niet meer meeOligopolische wereldmerken als Coca-Cola en…
Data krijgt een steeds grotere rol in organisaties en processen. Daar speelt auteur Daan van Beek goed op in. Na ruim…
Door data in te zetten bij de marketingstrategie kunnen online retailers beter inspelen op de wensen van hun klant. Wel…
De gemiddelde Nederlander is er niet zo happig op om gegevens met bedrijven te delen, want waar komt die informatie…
Hoe stel je een productteam samen voor de ontwikkeling van datagedreven producten?We weten allemaal dat verschillende persoonlijkheden en mindsets op…
Erkenning wordt vaker ongrijpbaarBij het commercieel inzetten van sociale media worden doelen teveel alleen gericht op de meetbare effecten van…
Boekrecensie: Digital Marketing PinballWelke vakliteratuur is relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde…
Media-monitoring: in het huidige tijdperk zijn de mogelijkheden oneindig. Het aantal monitoring-tools en digitale oplossingen groeit en alles is tegenwoordig…
DDMA duikt diep in Data Driven Marketing Onderzoek 2018De resultaten van het Data Driven Marketing Onderzoek 2018 werden afgelopen maand…
Psychologie heeft geen superkracht, maar helpt je wel beter voorspellenMet iedere beslissing die je voor je bedrijf neemt, probeer je…
Een half jaar geleden was het D-Day voor GDPR, de Europese richtlijn voor databescherming. Veel bedrijven raakten flink in paniek…