De Europese Commissie en de Verenigde Staten hebben vorige week een principeakkoord bereikt over de verwerking van persoonsgegevens van EU-ingezetenen in de…
GDMA Global Privacy Monitor 2022: Wereldwijd privacy-onderzoekDe Global Privacy Monitor 2022, een in opdracht van GDMA (de koepelorganisatie van branchevereniging…
Nog altijd geen betrouwbaar raamwerk voor het vragen en vastleggen van toestemmingGoogle Analytics is sinds jaar en dag de meest…
Wat zijn de gevolgen voor het gebruik van Google Analytics in Nederland?Volgens een uitspraak van de Oostenrijkse privacytoezichthouder DSB van…
En wat kun je met deze inzichten als organisatieWeten hoe consumenten denken over het delen van data en wat zij…
De uitspraak van het Europese Hof van Justitie gaat een enorme impact hebben op organisaties die data delen buiten de…
IAB Nederland doet in drie delen verslag van webinar ‘Cookieless Era’. Dit is deel drieIn de derde en laatste aflevering…
IAB Nederland doet verslag van webinar-trilogie over 'cookieless era’ (deel 2)Wat kunnen buyers en publishers straks, in een wereld zonder…
Je houdt je niet aan de AVG om boetes te mijden maar omdat je om je klanten geeftDe storm rond…
Wat is de toekomst van e-mail in de marketingmix? Jongeren lijken massaal af te haken, maar tegelijk worden nieuwsbrieven wel…
In de GDPR, de Europese privacywetgeving, wordt de noodzaak benadrukt om consumenten meer controle te geven over hun persoonlijke data.…
De hoogste Europese rechter deed op 1 oktober uitspraak in de Planet49-zaak. Hierin is beoordeeld hoe geldige toestemming voor het…