Hij die de actualiteit in het marketinglandschap volgt ziet wellicht de verbanden met de landbouwmechanisatie van de late jaren 40, maar dan met minder stikstof-uitstoot. Kunstmatige intelligentie is volgens velen het absolute toppunt van futuristische marketing en de mechanisering kan niet ver genoeg gaan. Maar is artificial intelligence echt zo veelbelovend?
Veel marketeers die met Google Analytics werken, missen belangrijke verkoopdata. Dit zijn de zes meest gehoorde oorzaken van missende verkoopdata - en zes tips om dit te voorkomen.
Het begrip ‘big data’ van begin deze eeuw begint nu pas inhoud te krijgen. Hoe hou je het bij elkaar?…
Bedrijven hebben vooral moeite met hoeveelheid en hebben geen mensen om die te analyseren72 procent van de marketingprofessionals in Europa…
Fragmentatie en gebrek aan context nekt vaak de belofte van ‘big data’. Los het op door het toepassen van een…
Wat ik heb gelezen in het nieuwe boek 'Data-bedreven marketing' van Danny Oosterveer.Je herkent het vast: je hebt een gave…
Data krijgt een steeds grotere rol in organisaties en processen. Daar speelt auteur Daan van Beek goed op in. Na ruim…
Bol.com, Airbnb, Uber, Spotify, Picnic en natuurlijk Marketingfacts: allemaal bekende platformen die de afgelopen jaren ongekend groot en succesvol zijn…
De gemiddelde Nederlander is er niet zo happig op om gegevens met bedrijven te delen, want waar komt die informatie…
AMEC Summit 2019 in Praag over media-analyse in veranderingReputatiemanagement wordt steeds uitdagender. We hebben te maken met een meer gepolariseerde…
Data-gedreven. Een woord waar bedrijven zich tegenwoordig maar al te graag mee willen profileren. Ook in vacatures zie je dat…
Een half jaar geleden was het D-Day voor GDPR, de Europese richtlijn voor databescherming. Veel bedrijven raakten flink in paniek…