Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

6 redenen waarom marketeers verkoopdata missen in Google Analytics

Veel marketeers die met Google Analytics werken, missen belangrijke verkoopdata. Dit zijn de zes meest gehoorde oorzaken van missende verkoopdata - en zes tips om dit te voorkomen.

Data driven ondernemen voor gevorderden

Het begrip ‘big data’ van begin deze eeuw begint nu pas inhoud te krijgen. Hoe hou je het bij elkaar?…

‘Marketing verzuipt in data’

Bedrijven hebben vooral moeite met hoeveelheid en hebben geen mensen om die te analyseren72 procent van de marketingprofessionals in Europa…

Big data-marketing? Een framework is efficiënter

Fragmentatie en gebrek aan context nekt vaak de belofte van ‘big data’. Los het op door het toepassen van een…

Data-bedreven marketing heeft de toekomst

Wat ik heb gelezen in het nieuwe boek 'Data-bedreven marketing' van Danny Oosterveer.Je herkent het vast: je hebt een gave…

Boekrecensie: De intelligente datagedreven organisatie

Data krijgt een steeds grotere rol in organisaties en processen. Daar speelt auteur Daan van Beek goed op in. Na ruim…

Vijf redenen waarom jij ook een digitaal platform nodig hebt

Bol.com, Airbnb, Uber, Spotify, Picnic en natuurlijk Marketingfacts: allemaal bekende platformen die de afgelopen jaren ongekend groot en succesvol zijn…

Staat privacywetgeving innovatie in de weg?

De gemiddelde Nederlander is er niet zo happig op om gegevens met bedrijven te delen, want waar komt die informatie…

Reputatiemanagement, data en de taal van de C-suite

AMEC Summit 2019 in Praag over media-analyse in veranderingReputatiemanagement wordt steeds uitdagender. We hebben te maken met een meer gepolariseerde…

Heeft jouw bedrijf wel écht een data-driven strategie?

Data-gedreven. Een woord waar bedrijven zich tegenwoordig maar al te graag mee willen profileren. Ook in vacatures zie je dat…

Kom ook naar Online Tuesday #83 over data-privacy

Een half jaar geleden was het D-Day voor GDPR, de Europese richtlijn voor databescherming. Veel bedrijven raakten flink in paniek…

Marion Koopman (Vea) over impact van tech en data op reclamewereld

Reclame-branchevereniging Vea kreeg dit jaar een nieuwe voorzitter. Daarover werd gezegd: het is geen man en ze maakt geen reclame.…