Disney komt met advergame
Als onderdeel van een 18 maanden durende wereldwijde campagne lanceert Disney 5 mei aanstaande de interactieve multiplayer game genaamd Virtual Magic Kingdom. Middels deze game is een virtueel bezoek aan ??n van de 5 Disney parken mogelijk via een internetconnectie. De doelgroep is de jeugd van 8 tot 12 jaar.
Gedurende het virtuele bezoek kan er online worden gespeeld in attracties die gebaseerd zijn op de real life attracties zoals Haunted Mansion. Er kan gechat worden met andere spelers, avatars gecreerd worden en virtuele punten worden verdiend voor de aanschaf van t-shirts of andere Disney goodies.
Feit is dat commercials niet worden gezien, kinderen moeite hebben reclame te herkennen en van gamen houden. Voeg de naam Disney toe met (hopelijk) wat virale componenten en we hebben weer wat om naar uit te kijken op 5 mei. Voor de ouders, was dat een waarschuwing 😉
Bron: Usa Today
Bedankt voor de waarschuwing inderdaad hebben kinderen moeite met het herkennen van reclame