Uitgaven aan sportmediarechten stijgen waarschijnlijk naar 61 miljard dollar, maar zorgen ook voor dilemma's voor adverteerders.
NPO heeft grootste gemiddelde marktaandeel, Wie is de mol is het best bekeken en er werd gemiddeld 34 minuten uitgesteld gekeken.
Over de vernieuwingen in het kijkonderzoek en de gefaseerde introductie naar een completer beeld van kijken met nieuwe meters in een groter panel.
Van podcasts onderweg naar podcast thuis op de bankPodcasts zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Op…
Hoe minder media, des te groter de behoefte aan free publicity?Er is iets vreemds aan de hand in de wereld…
Aandachtstreeks: zes observaties waarom aandacht superschaars is (2/6)Vorige week beschreef ik waarom door de reclamedeflatie aandacht schaarser is dan ooit. In deze…
Hoe anders gaan Chinezen om met WeChat, QR-codes en media?Als we aan China denken, dan kunnen we twee beelden in…
Jeroen Verkroost trad een jaar geleden in dienst bij de Persgroep. Als chief digital officer werd hij verantwoordelijk voor het digitale domein…
SKO, NLO, NOM en het SCP publiceren gezamenlijk cijfers over mediaconsumptie in NederlandEr zijn verschillende onderzoeksclubs die cijfers over mediaconsumptie…
Een tijd terug heeft de Europese Commissie de resultaten van het jaarlijkse onderzoek naar het ICT gebruik onder Europeanen bekend gemaakt.…
Tabletmarkt voelt concurrentie van ultrabooks en XL-smartphonesOnderzoeksbureau Gartner heeft haar verwachtingen van de wereldwijde tabletverkoop bijgesteld. De analisten hebben haar…
Samsung verslaat Nokia op de feature phone marktIn 2013 is de smartphone-adoptie in Nederland van 60 procent (eind 2012) gegroeid…