3M lanceert interactieve campagne
3M UK heeft een campagne gestart voor haar producten met online advertising, email marketing, PR-activiteiten en een website: www.3meverywhere.com. De site start met een kort filmpje waarin wordt aangegeven dat 3M diverse verschillende producten levert, van laptop schermen tot stoelen. Daarna kun je een advergame spelen waarbij je zoveel mogelijk 3M-producten moet vinden.
Het filmpje in de game volgt een man op weg naar zijn kantoor bij de Eurostar terminal. Door het vinden van zoveel mogelijk hidden hotspots met 3M producten, maak je kans op o.a. een iMac G5. Aan het einde van de games zijn daar natuurlijk de mogelijkheid om vrienden te mailen over de site of nader kennis te maken met 3M.
Mooie creatieve campagne ontwikkeld door AKGA.com. Doelgroep voor het geheel zijn de business decisionmakers in o.a. engineering, gezondheidszorg en industrie. Ik vraag mij wel af of juist zij de advergame gaan spelen, maar misschien dat ze via de PR- en email-inspanningen overgehaald kunnen worden.
Bron: e-consultancy