2011 volgens Hyves

29 december 2011, 09:12

Hyves heeft een turbulent jaar achter de rug. De koers werd verlegd van een vriendennetwerk naar een content platform met o.a. de integratie van Nu & Straks, Hyves Hitradio en Eredivisie Voorspellen (en daar was niet iedereen blij mee), en werd de Hollandse trots gepasseerd als grootste sociale netwerk van Nederland. Bijgaande infographic geeft inzicht in het jaar 2011 voor Hyves. Enkele polls die Hyves heeft uitgezet laten 2011 volgens de hyvers zien.

Het jaar 2011 volgens de Hyver

Meest opmerkelijke nieuws:

Vrouw van 63 bevalt van kind (48%)

Meest opvallends politicus:

Gerd Leers, die Mauro terugstuurde (59%)

Het grootste dieptepunt:

Bloedbad Noorwegen, de extreemrechtse Anders Breivik schiet 77 jongeren dood (63%)

Het tv-moment van het jaar:

Mark Rutte en Geert Wilders die ‘doe eens normaal man!’ naar elkaar riepen. (79%)

Het beste tv-programma:

The Voice Of Holland. (45%)

De beste Nederlandse artiest:

Gers Pardoel (63%)

De beste Nederlandse film:

New Kids Nitro (54%)

Het grootste verlies:

Steve Jobs (50%)

De beste voetballer uit de Eredivisie:

Jan Vertonghen (Ajax) (38%)

De beste game:

Fifa 12 (49%)

De beste gadget:

iPad 2 (43%)

De beste app:

Wordfeud (39%)

Het leukste festival:

Lowlands (46%)

Hyves feiten en cijfers (bij Infographic)

Hyves Hitradio (sinds oktober)

20,000 Uur radio per dag

40.000 unieke luisteraars per dag

Games

3,5 miljoen gamers per maand

Meest gespeelde game Landleven (300.000 pm)

Eredivisie Voorspellen: 535.185 Hyvers doen mee aan Voetbal Voorspellen

Drukte dag op Hyves: Maandag 17 januari (3.67 miljoen unieke bezoekers)

Group chat: 91.179 Hyvers namen deel aan een Zwerm (group chat)

Mobile: Aantal mobiele Hyvers per maand: 1,6 miljoen

Grootste goede doel: Serious Request (350.901 leden)

Meest actieve BN’er:: Daphne Deckers

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij AMDAX en Burgers' Zoo. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Was ruim 5 jaar als growth marketeer werkzaam bij Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    haraldheukers

    Publiek is typerend. Over vergelijkingen gesproken, 64% van de Hyvers wil de gulden terug. Hoeveel procent van de Nederlandse Facebook gebruiker zou dit willen? Dáár ben ik dan benieuwd naar..

    En het bereik van Hyves per provincie. Beetje gechargeerde conclusie alvast: Hyves is meer voor het noorden van Nederland en Facebook meer voor de randstad? Dat laatste wisten we alvast


    4 januari 2012 om 21:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!