InfographicMonday: It’s all about advertising
![](https://www.marketingfacts.nl/wp-content/uploads/images/vacatures/GfK_Purchasing_Power_density_Europe_2011_2012_A5-icon.jpg)
Nielsen toonde enige tijd geleden al aan dat de mediabestedingen in het eerste helft van dit jaar met 0,5% zijn afgenomen. De advertentiebestedingen in de VS laten zien dat TV en internet, net als in Nederland, de belangrijkste groeiers zijn. Trends hierbij zijn mobile en social advertising; de infographics van deze week laten zien waarom. Voor alle soorten online advertising geldt: het meten van de resultaten en de ROI zijn de grootste uitdagingen.
The rise and fall of advertising media
![](https://www.marketingfacts.nl/wp-content/uploads/images/vacatures/rise_fall_lrg-small.jpg)
Social advertising reaching new heights
![](https://www.marketingfacts.nl/wp-content/uploads/images/vacatures/Social-Advertising-Reaching-New-Heights.jpg)
Half the money on advertising is wasted
![](https://www.marketingfacts.nl/wp-content/uploads/images/vacatures/ifbyphone.jpg)
GfK Purchasing Power Density
![](https://www.marketingfacts.nl/wp-content/uploads/images/vacatures/GfK_Purchasing_Power_density_Europe_2011_2012_A5-small.jpg)
Where does Google make its money?
![](https://www.marketingfacts.nl/wp-content/uploads/images/vacatures/where-does-google-make-its-money-small.png)