Advertorial: Citroën DS5 Twitterrace

14 november 2011, 13:59

Het nieuwe paradepaard van Citroën staat vanaf 2012 in de showroom, maar op 17 november is de Citroën DS5 bij hoge uitzondering al een dag lang op de Nederlandse weg te bewonderen. Op die dag kan iedereen via Twitter de auto besturen. BN-er Froukje de Both kruipt achter het stuur en volgt de aanwijzingen op die ze via Twitter krijgt en op Facebook kan je live met haar meekijken. De deelnemer die na 8 uur rijden de DS5 het dichtst naar zich stuurt, mag er een jaar lang gratis in rijden!

De Citroën DS5 Twitterrace start al over twee dagen, op donderdag 17 november, om precies 9.00 uur. Dan vertrekt Froukje met de allereerste Citroën DS5 uit Amersfoort van waaruit ze zich via Twitter het hele land door laten sturen. Iedereen met een Twitter-account kan meedoen en aanwijzingen geven. Op Facebook is via on board camera’s te volgen wat er in de auto gebeurt. Via Google Maps is te zien welke route de auto heeft afgelegd en waar de Citroën DS5 zich exact bevindt.

De ontknoping

Na 8 uur rijden, om 17.00 uur, stopt de auto en roept Froukje alle deelnemers op om zo snel mogelijk naar de auto te komen. Winnaar van de Citroën DS5 Twitterrace is degene die als eerste de opdracht vervult die Froukje ter plekke geeft. Hij of zij mag een jaar lang in de splinternieuwe DS5 rijden.

Hoe het werkt

Vanaf 7 november is de Citroën DS5 Twitterrace pagina online op www.citroends5twitterrace. Deelnemers kunnen zich hier van te voren aanmelden en meer informatie vinden.

Op 17 november is de Citroën DS5 Twitterrace de hele dag te volgen via Twitter (met hashtag #DS5race) en Facebook. Radio 538 brengt die dag regelmatig verslag uit. Op deze zender wordt ook de winnaar bekendgemaakt. Deze eerste Nederlandse Twitterrace belooft een waar multimediaal spektakel te worden. De unieke Citroën DS5 Twitterrace bewijst dat de Créative Technologie bij Citroën meer is dan een reclameslogan.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!