InfographicMonday: De kunst van online timing

31 oktober 2011, 08:29

Om je sociale uitingen te optimaliseren is het verstandig om te kijken wanneer jouw doelgroep online is. De infographic van Argyle laat echter zien dat zowel b2c als b2b marketeers voornamelijk tijdens werktijd publiceren. Dat terwijl de engagement met consumenten in het weekend groter is. Facebook shares doen het bijvoorbeeld het best in het weekend, en ook openen in het weekend meer mensen hun emails. De infographics van deze week vertellen je wanneer en hoe laat je moet publiceren voor maximaal resultaat.

Social timing insights

The science of social timing: Timing & social networks

The science of social timing: Timing & email marketing

The science of social timing: Timing & blogging

Twitter vs. Time

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij AMDAX en Burgers' Zoo. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Was ruim 5 jaar als growth marketeer werkzaam bij Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!