eMarketer: Facebook voorbij Yahoo in display opbrengsten 2011

2 maart 2011, 05:57

Meer dan 1 op de 5 dollars die in de VS besteed worden aan online advertising gaat naar Facebook, zo blijkt uit een gisteren gepubliceerde schatting van onderzoeksbureau eMarketer. Daarbij, voorspellen de onderzoekers, gaat Facebook Yahoo nog in 2011 voorbij als gekeken wordt naar de opbrengsten uit display advertising: in 2011 tekent Facebook voor 21,6 procent van het advertising volume, Yahoo voor ‘slechts’ 16,4 procent. Facebook groeit 80.9% in display-opbrengsten naar 2.19 miljard dollar in de VS alleen in 2011.

“Yahoo!’s US display ad revenues will increase by double digits each year from 2010 through 2012. Despite that, not only will Facebook’s display revenues surpass Yahoo!’s this year, Google’s revenues will exceed Yahoo!’s next year,” zegt David Hallerman, principal analyst bij eMarketer. “What that leapfrogging trend confirms is the strong demand among brand marketers for online display ad placements.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!