Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

GDN of DV360: Welk display-platform is de juiste keuze?

De afgelopen jaren is display, mede dankzij de opkomst van programmatic advertising, niet meer weg te denken uit de marketingwereld.…

Case: omgaan met veel fysieke locaties in AdWords

Uitvaartverzekeraar en -verzorger Monuta is op 150 locaties in Nederland aanwezig. Voor het merendeel van die locaties wordt AdWords ingezet…

Misschien hebben je banners wel meer effect dan je denkt

De afgelopen jaren hebben marketeers hun banners vooral geoptimaliseerd op de klik en alles wat daarna komt: visits, conversies, etcetera.…

Digitale achtervolging: de krankzinnige retargetingcampagne van Clarks

Ik heb een stalker. Al 6 weken. Hij volgt me overal. En hij is nogal schreeuwerig. Ik weet wie het…

Case: hoe uitgeverij A.W. Bruna de stap van offline naar online marketing maakt

De boekenmarkt in Nederland is de afgelopen jaren flink gekrompen. Pas in 2015 vond er een stabilisatie plaats en durft…

De viewability van banner advertising bij de grootste Nederlandse nieuws- en verkoopsites

De gemiddelde Westerse mens wordt ongeveer 5000 keer per dag blootgesteld aan advertenties. Waaronder online banners. Héél véél banners. Ze…

Vijf inzichten over displaycampagnes uit Facebook’s Atlas

Toen Facebook in 2013 de adserver Atlas kocht van Microsoft, was ik eerlijk gezegd best een beetje verbaasd. Nu zie…

De do’s en don’ts van dynamic bannering

Dynamische retargeting banners zijn al lang niets nieuws meer. Ze worden op grote schaal toegepast door grote adverteerders zoals Zalando…

De performance van online branding

Verslag van Online Tuesday #49Online media zijn de afgelopen 10 jaar door ons als markt vooral neergezet als een performance-based…

Internationale standaard voor viewability: een goede stap vooruit

Hoe lang moet een online advertentie daadwerkelijk zichtbaar zijn geweest om te tellen als view? Served ads, viewed ads, waste……

Inkomsten uit display-advertising stijgen met 123 procent

Het Global Mobile Advertising Revenue 2013 is weer uit, waarin de huidige staat van mobile advertising wereldwijd wordt bekeken. Het onderzoek…

Online advertentiebestedingen in Europa: mobiel doet (eindelijk) mee

De resultaten van de IAB Europe AdEx Benchmark 2013Tijdens de 8e editie van het jaarlijkse Interact heeft IAB Europe bekend gemaakt…