Killing us softly: Vrouwen in advertenties tussen 1969 en 2010

Killing us softly: Vrouwen in advertenties tussen 1969 en 2010
, Innovader
@vincente

We kennen allemaal de Dove Evolution film waarin een model met Photoshop op de juiste schoonheid wordt gebracht. Jean Kilbourne verzamelt vrouwen advertenties vanaf de zestiger jaren en geeft in onderstaande indrukwekkende lezing aan hoe het beeld van vrouwen in media wordt misvormd. Nieuwe en oude media doen eigenlijk hetzelfde maar ik vond dit scary verhaal toch fascinerend voor Marketingfacts lezers. Zouden deze trends in Nederland ook gelden?

De lezing bestaat uit 4 delen, ik heb ook de Dove advertentie en ‘the making of’ daarvan erbij gezet. Ik moet zeggen dat het feit dat ik een dochter heb me opeens veel ge├»nteresseerder heeft gemaakt…


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) n├│g sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.