Nabeschouwing op MWC 2010

9 maart 2010, 10:33

Van 15 tot 18 februari vond in Barcelona het Mobile World Congress plaats. Dit zou DE beurs moeten zijn met de nieuwste snufjes, ontwikkelingen en openbaringen in de mobiele wereld. Twee weken na beurs, een beschouwing op dit event. Bart Wolff (RapidSugar) hieronder in een videogesprek met Naos Wilbrink (mijn collega bij aFrogleap), over het event om de hi & lo lights te belichten. Kennelijk kunnen wij, de consument, niet zonder reclame op onze mobiel.

Het viel ons in ieder geval op, tijdens het MWC. We kunnen niet zonder reclame op onze mobieltjes. Tenminste, niet als het ligt aan de vele bedrijven aanwezig op het MWC die systemen bouwen om ads te pushen naar het device. Ik hoop niet dat deze trend zich doorzet, maar vraag me af of dat ijdele hoop is? De consument wil, getuige de verkoop van apps en abonnementsdiensten, betalen voor content. Zeker als de drempel laag en de transparantie hoog gehouden wordt.

Mobiele geldtransacties van B2C maar zeker ook van C2C! Dáár moet de focus op liggen. Als je dan toch een banner wilt plakken zorg dan voor contextuele relevantie. Verder heb ik niets “vernieuwends” gezien. Wellicht heb jij er andere ervaringen opgedaan en wil je die met ons delen…

Bart Fussel
Co-Founder bij aFrogleap

Categorie
Tags

2 Reacties

    mgvandenbroek

    Klinkt niet heel positief, heren. Ik was juist heel jaloers. Ondanks de advertentieboeren: volgend jaar toch maar eens zorgen dat ik daar terecht kom 😉


    9 maart 2010 om 11:00
    Sprize

    @Matthijs Zeker doen! Want juist in de wandelgangen kom je de leukste dingen tegen.


    9 maart 2010 om 14:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!