Zeeman heeft gratis boxershort, Wibra heeft Dasty

Zeeman heeft gratis boxershort, Wibra heeft Dasty

Niets maakt een marketeer geiler dan word-of-mouth rondom zijn producten. Zoiets kun je haast niet doodmarketeren, het ontstaat simpelweg. Maar je kunt het geluk wel een handje helpen. Zeeman, toch niet bepaald een premium merk, toont aan dat je met een slimme - deel sociale - campagne een hoop word-of-mouth kunt bereiken. Zo zat ik vrijdagavond te pimpelen met mijn vrienden (genoeg early adopters present ;-). De ‘gratis’ (nu ja, 4 euries ‘verzendkosten’) boxershorts van Zeeman kreeg dikke vette kudos. Heb hem toch ook maar besteld, voor mezelf en voor m’n verloofde…

Word-of-mouth werd al snel ook word-of-mouse, via het virale effect op blogs, twitter, weet ik het waar praten mensen over de boxeractie. Zeeman opende zelfs een twitteraccount (@zeemantextiel), maar schroomde evenmin om een bil-board (woordgrapje, sorry…) te dumpen langs de kant van de weg. Van al die buzz kan Wibra nog een hoop leren. Als Zeeman goedkope zooi 2.0 is, dan is Wibra de 1.0-variant. Terwijl ze echt z’n ongelooflijk tof product hebben dat op internet meer dan genoeg word-of-mouse weet te generen! Ik heb het natuurlijk over de enige echte Dasty....

Mijn persoonlijke blog bezit uitstekende SEO aangaande dit schoonmaakproduct (ontvetter, rvs, badkamer, etc.) dat in Nederland exclusief verkocht wordt door de Wibra. Lees hier: Dasty, het geheime schoonmaakmiddel van de Wibra. Waarom is het zo’n noemenswaardig product? Met name de ontvetter verslaat alle A-merken op z’n sloffen - over milieuvriendelijkheid zullen we het maar even niet hebben. Dat is niet alles.

Dasty-Hyves

Er bestaat een enige echte door fans opgerichte ‘We love Dasty’-Hyves. Dit Italiaanse merk mag zich verder in de warme belangstelling verheugen van diverse fora, van het motorfietsweb tot het Viva-forum tot Marokko.nl. Je ziet het, alle lagen van de bevolking buzzt wat af over Dasty. En wat doet de Wibra? Niets, helemaal niets. Nog geen melding op de eigen website, laat staan een kekke 2.0-meets-old school marketing campagne zoals van de Zeeman. Kijk, je hoeft er natuurlijk niets mee te doen. Ik bedoel, het product verkoopt toch wel, en mensen doen toch al het woord voor je.

Topmerk

Maar zou het niet heel vet zijn om in elk geval iets origineels te verzinnen, en al die word-of-mousende fans te bedanken voor hun efforts om Dasty underground tot een topmerk te maken, een merk waar iedereen een stukje voor omfietst? Ik ga speciaal naar nota bene het Bos en Lommerplein om een paar spuitbussen te halen!


Delen

0
0


Er zijn 14 reacties op dit artikel

  • Ben jij niet stiekem ingehuurd door de marketingmannen van de Wibra ;)

    geplaatst op
  • They wish!! ;-

    geplaatst op
  • @David/Remco: Dat was toch juist het doel van deze post? ;) Stem Remco Janssen, voor al uw social media advies!

    geplaatst op
  • Ik zou wibra gewoon een factuur sturen :-)

    geplaatst op
  • er zit best een kleine kern van waarheid in wat je zegt. Maar zet die paar miljoen HAH kranten van Wibra elke 2 weken af tegen die 171 hyves members en dan weet je dus dat je ook niet moet overdrijven... Maar goed, laat ik nu toevallig weten dat Wibra wat leuke dingen op stapel heeft staan voor 2010 :)

    geplaatst op
  • Geachte Wibra.
    Gewoon Dasty het is super !!!!!
    Zelf een trouwjurk van mijn dochter heb ik er mee schoon gekregen.
    Groetjes D.Kroon.

    geplaatst op
  • Beste Remco,

    Haha te gaaf dat je je verhaal durft te doen met die prachtige gele schoonmaakhandschoenen :P. +1 zoals ze op sommige sites zeggen. Maar absoluut eens met boodschap en punt gemaakt denk ik zo. Ik hoop snel op een post waaruit blijkt dat Wibra je benaderd heeft om over hun (toekomstige) voortgang op het internet te vertellen.

    geplaatst op
  • en nu maar hopen dat niet ineens blijkt hoe slecht het goedje voor mens en milieu is http://www.huismannen.nl/site/artikel.php?id=2121

    Want voor je het weet ben je met al je goede bedoelingen opeens ambassadeur voor een schoonmaakmiddel dat alleen zo goed zou kunnen schoonmaken, omdat het een aantal wetten en richtlijnen voor toegestane stoffen aan de laars zou lappen. We hopen van niet natuurlijk, maar met alle ophef is het wachten tot bijvoorbeeld TROS Radar het wondermiddel intensief gaat testen.

    wordt vervolgt...

    geplaatst op
  • Tja. Ik had er nog een zin bij willen pennen dat ik vermoed dat Dasty niet zo heel milieuvriendelijk is. Als ik de badkamer schoonmaak, zet ik wel de afzuiger aan. Maar schoonmaakazijn werkt niet zo goed als Dasty, heb het getest.

    Stel, je maakt schoon met een matig milieuvriendelijk product, en je gebruikt veel omdat je het niet schoon krijgt. Of je maakt schoon met een goed, maar - mogelijk - minder vriendelijk product als Dasty. Zou het per saldo dan niet evenveel schade opleveren?

    geplaatst op
  • inside information hihi, wibra kiest ervoor geen reclame voor dasty te maken omdat dit een product is wat toch goed verkoopt maar ze verdienen er niks op.... maar je hebt gelijk als ze reclame maken voor dasty zouden nog meer mensen de wibra bezoeken. Ze profiteren gewoon van al deze gratis aandacht, veel meer referentie's te vinden. Het is en blijft een disscounter :)

    geplaatst op
  • Ik denk eerlijk gezegd niet dat er uberhaupt budget is om zo'n Nasty, ehh Dasty in de markt te zetten. Hoe duur is dat spul nu helemaal? Ik wed dat je er nog geen euro voor betaalt. Toegegeven, het zal net zo goed (of beter) werken dan menig A-merk uit de Albert Heijn.

    Dat ondergoed is overigens echt te lelijk om aan te zien zeg, mijn god. Ok, ik vind het ook te gek om 19 euro voor boxershorts als deze te betalen. Geef mij maar de gulden middenweg. Mooie Bon Giornos van de Makro. :)

    geplaatst op
  • Top boxershorts, ik heb ze zelf ook besteld voor m'n vriend. Naast online underwear is er trouwens ook een nieuwe shop met goedkoper boxershorts!

    geplaatst op
  • Stel je bent vrijgezel en je versiert een leuke dame... Het gaat allemaal wat verder en plotseling sta je daar in zo'n Zeeman boxershort... Nee dank je.. Alex

    geplaatst op
  • @ boxershorts: Tegen de tijd dat je je date op dat punt krijgt maakt het niet zoveel meer uit wat je draagt. En daarbij je bent wel 'unieker' hoe kun je je nog beter onderscheiden van de rest in zo'n knalgeel ding :) breekt juist het ijs, of doet het verder smelten :P

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.