Zeeman online campagne met ‘gratis’ onderbroek via internet

       @vincente    29399 x bekeken

Zeeman online campagne met ‘gratis’ onderbroek via internet

Hieronder een gesprek met Sjef Kerkhofs die een campagne maakte voor Zeeman een merk dat bijna niet aanwezig is op internet behalve dan met een ietwat folderachtige site. De deal was: een gratis boxershort tegen vier euro verzendkosten. Je zou zeggen dat een onderbroek goedkoper is bij de Zeeman winkel, maar de actie bleek een groot succes. 150 pakketjes per dag en een hoop gratis pr tot en met een plaats in de de top 10 jongerentrends. Kerkhofs is verantwoordelijk voor het aanjagen van de actie op hyves, twitter en andere sociale netwerken.

Het gesprek is via skype gedaan en met call recorder opgenomen. Halverwege het gesprek vervang ik mijn webcam door mijn desktop en browse door de site en de online buzz (ja scherm delen kan tegenwoordig met Skype!).

0

Gepost in: Online advertising

6 Reacties

Opvallend dat dit werkt voor Zeeman. Juist omdat er al jaren in o.a. programma's als Radar wordt gewaarschuwd voor partijen als Tono die een mannenonderbroek voor 2,90 verzendkosten aanprijzen, maar daarna elke maand iets blijven sturen.

Ik denk dat de onderbroek van Zeeman het vooral goed doet als geinig Sint en Kerst cadeau. Zouden er echt mensen zijn die dit als serieus mannenondergoed bestempelen? Sigh. ;-)

Anyway, desondanks goed aangejaagd Sjef.

geplaatst op om 09:06 uur

Bedankt voor het artikel Vincent, en Dani natuurlijk voor de comment!

Ik wil wel graag even benadrukken dat ik niet degene ben die deze campagne heeft bedacht. Ik ben er na de start bijgehaald om het online deel voor mijn rekening te nemen. De campagne is uitgedacht door het reclamebureau Persuade. De credits gaan dus voornamelijk naar hen! :)

geplaatst op om 10:17 uur

Lekker bezig Sjef!

Ik heb gelijk een mooie blauwe boxer besteld.

geplaatst op om 10:21 uur

Goed bezig! Stoer dat een merk als Zeeman voor zo'n experiment kiest! Ondergoed zelf is voor mij persoonlijk niet helemaal mijn ding maar dat doet niets af aan deze leuke actie!

geplaatst op om 14:00 uur

@Sjef

Leuke case!
Zou je eens aan kunnen geven hoe je exact te werk bent gegaan met social media? Hoe ben je begonnen, waar, en hoe heb je het verder gezaait? Dat zie ik nog niet zo terug komen in het interview.

geplaatst op om 07:49 uur

@Martijn: In het geval van de Zeeman was het eigenlijk een omgekeerd proces. Er was namelijk al een Hyves 'fan'groepje opgericht. We hadden dus de keuze om verder te gaan op de basis van dit groepje (toen zo'n 60 vrienden) of er zelf een op te zetten. Aangezien ik een groot voorstander ben van merkambassadeurs heb ik contact gezocht met de groepsmoderatoren en die waren erg enthousiast. Op basis daarvan hebben we besloten verder te bouwen op de bestaande Hyvesgroep.

Daarnaast zetten we Twitter in om de Boxer ook binnen de marketingwereld te verspreiden (stuk PR) en om te communiceren met journalisten, bloggers en geïnteresseerden. Ook hier zijn de reacties ons erg meegevallen, zeker gezien de negatieve sfeer dir er voorheen om het merk hing.

Voor Zeeman is deze case dus ook echt een test om te kijken of internetaanwezigheid in de toekomst uitgebouwd dient te worden. De voortekenen zijn gunstig, dus dat is erg leuk om te zien!

geplaatst op om 07:57 uur

Plaats een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

  • Maximaal 5000 karakters. Basis HTML tags zoals <a> zijn toegestaan.

  • Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.