NOS lanceert iPhone-applicatie voor Journaals
De NOS lanceert vandaag een applicatie voor de iPhone met daarin daarin on demand het laatste NOS Journaal en het laatste 8-uur-Journaal. Overdag komt er elk uur een vers NOS Journaal beschikbaar in de applicatie, terwijl ’s avonds het journaal van 18.00 uur, 20.00 uur, 22.00 uur en het late journaal te bekijken zijn.
De journaals zijn binnen zeer korte tijd na uitzending te bekijken. De applicatie werkt via wifi en UMTS en is gratis te downloaden in de App Store. Dat meldt Roeland Stekelenburg, hoofd nieuwe media bij de NOS, zojuist per e-mail.
De ontwikkeling past volgens Stekelenburg in het streven van de NOS om zoveel mogelijk programma’s via zoveel mogelijk verschillende platforms bij de mensen te brengen. Mobiel is daarbij in de optiek van de NOS erg belangrijk. Stekelenburg:
“Nu ook steeds meer mensen een toestel en abonnement hebben dat geschikt is voor het kijken van video op de mobiel, leek het ons hoog tijd om ook het NOS Journaal op deze manier beschikbaar te maken.”
Oud? Of ligt het aan mij.
Ik heb de NOS app al een half jaar op mijn telefoon.
Deze Journaal app heb ik als sinds januari op mijn iPhone staan. Lijkt mij dus oud nieuws. Of komt er een update uit van de huisige app?
Altijd slim om eerst even een linkje te checken… 😉
Al enige tijd was er een andere applicatie beschikbaar onder de naam “Journaal”, die op basis van de podcastfeed van het NOS Journaal de Journaals aanbood. Deze applicatie werd (zonder toestemming van de NOS) gemaakt door het bedrijf Webstate en was op zichzelf een leuk initiatief. Helaas werkte deze applicatie van Webstate niet altijd vlekkeloos, met als gevolg dat de NOS veel klachten ontving over de betrouwbaarheid van de “Journaal-applicatie”. Veel mensen dachten namelijk dat de NOS de maker van de applicatie was. De applicatie toonde regelmatig verouderde Journaals en deed het soms helemaal niet. De reacties in de iTunes Store spreken wat dat betreft boekdelen. Ook gebruikte Webstate een zelf in elkaar gezet logo van het Journaal en misbruikte het bedrijf de applicatie om reclame voor zichzelf te maken. Kortom: Een verre van ideale situatie.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!