eMarketer: Mobile Advertising in de lift (nu echt)
Ja, het gebeurt nu echt. Er is geen ontkomen meer aan. Mobile advertising zit in de lift en de omzet gaat exploderen. Even wachten, nóg even wachten. Nog éven wachten: in 2013 zitten we op 3,3 miljard dollar. En we komen van 648 miljoen dollar in 2008. eMarketer koffiedikt wel eens vaker, maar is doorgaans goed ingevoerd.
‘The true turning point for the industry was the introduction of the smartphone, heightened by Apple’s iPhone launch in mid-2007. The development of third-generation (3G) mobile phones led to better connection speeds, Wi-Fi connectivity and the rise of mobile Internet browsing.’ En zelfs marketeers lijken nu het licht te zien. Volgens eMarketer zijn er drie belangrijke ontwikkelingen die het mobiele kanaal aantrekkelijk maken voor marketeers:
Betere telefoons
De iPhone heeft het roer in de mobiele industrie definitief doen omgooien. Gebruikers met full control omzeilen de restricties. eMarketer noemt de introductie van Android niet, maar dat lijkt me wel een belangrijke hier.
Betere netwerken
3G is nu in de VS overall geimplementeerd bij de top 3 mobiele operators. Er is nu veel bandbreedte beschikbaar voor geavanceerde mobiele browers. De shift van mobile experience naar online experience verloopt in sneltreinvaart.
Rijkere content
De mogelijkheden om vanuit verschillende platformen uiteenlopende content aan te bieden zitten in de lift. Hierdoor is de content gevarieerder en is de incentive om het web via mobiele telefoons te bezoeken steeds vaker aanwezig. ‘The expectation now is for an open Internet, not the walled garden of the past,’ schrijft eMarketer.