FD lanceert mobiele website en applicaties
Afgelopen maandag, 23 maart, schreef Mark de Bruin het artikel “Uitgevers: inzetten op applicaties en/of mobiele sites?”. Het Financieele Dagblad geeft antwoord en komt met beide: een mobiele website (FD Mobiel) en mobiele applicaties. Met FD Mobiel brengt het dagblad op een overzichtelijke manier het nieuws naar de mobiele telefoon. De site, ontwikkeld door Sharewire, is bereikbaar via http://mobiel.fd.nl.
Het Financieele Dagblad geeft aan dat de introductie van FD Mobiel goed in de strategie van de FD Mediagroep past, waarbij ze adverteerders een selectief bereik binnen haar doelgroep willen bieden. Ik ben echter nog geen advertentie op de mobiele site tegen gekomen. Naast FD Mobiel zijn voor de meest gangbare mobiele telefoons, waaronder de BlackBerry, Apple iPhone en iPod Touch en telefoons met Windows Mobile of Symbian ook applicaties beschikbaar. Adjunct-hoofdredacteur van Het Financieele Dagblad, Diederik Bonarius:
“Onze doelgroep is bij uitstek ondernemend en mobiel. Het is belangrijk voor hen om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws. Met deze service zetten we een belangrijke stap ze hierin te bedienen.” Wat mij betreft een goede ontwikkeling, who’s next?
who’s next? Telegraaf werkt ook al een tijjdje met een goede mobiele site + applicaties, evenals de volkskrant. dus FD is zeker niet de eerste. Ze lijken mij juist wat laat in dit rijtje.
stom dat ze hun abonnees niet per mail hebben ingelicht…
Ik kan me voorstellen dat het FD zich met deze dienst vooral zou kunnen richten op de doelgroep van de daghandelaren. Ofwel, zij die gebruik maken van korte bewegingen op de beurs, mede als gevolg van het nieuws, en ’s avonds hun positie weer sluiten. Ik vermoed dat heel veel anderen op dit moment niet zitten te wachten op deze dienst. Immers, veel particulieren willen niets meer van de beurs weten. Tenminste als we de beursomzet als graadmeter mogen nemen. De beursomzet (voor de AEX fondsen) is namelijk meer dan gehalveerd.
Helaas blijkt die applicatie dus niet te willen installeren op een ipod touch, jammer .. was wel erg benieuwd 😉
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!