Human Inference lanceert weblog over datakwaliteit

Human Inference lanceert weblog over datakwaliteit
Human Inference lanceert weblog over datakwaliteitHet is al weer een tijd geleden dat we op Marketingfacts zijn gestart met het bijhouden van een lijst corporate weblogs. Nog in datzelfde jaar kwamen de eerste signalen dat weblogs over hun hoogtepunt heen zouden zijn. En alhoewel de hype inderdaad voorbij is, lijken steeds meer bedrijven zich serieus te richten op de inzet van sociale media (waaronder weblogs). Niet allemaal even succesvol overigens. Veel bedrijven die ooit met veel enthousiasme zijn begonnen met een weblog, komen er achter dat het toch wel passie en commitment vraagt. Misschien binnenkort maar eens komen met een wrap-up van al die corporate blogs.

Alhoewel ik al lang niet meer over ieder nieuw initiatief blog, wil ik jullie toch de bijzondere nieuwe blogs niet onthouden. Zo lanceert vandaag Human Inference tijdens het Data Quality Summit ‘08 haar corporate blog Data Value Talk. Human Inference is een bedrijf dat oplossingen biedt op het gebied van datakwaliteit. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de kwaliteit van klantgegevens bij banken, telecombedrijven en ziekenhuizen (zeker met de komst van het EPD een hot issue).

Toen ik een tijdje terug werd gevraagd om het bedrijf te helpen bij het opzetten van een weblog, moest ik wel even slikken. Hoe zorg je er nu in godsnaam voor dat een groep ‘techneuten’ gaat bloggen? Maar eerlijk is eerlijk, de groep was enorm enthousiast en met mensen als Hans Dill en Bertil Snel achter de schermen, heb ik er alle vertrouwen in. Heren succes!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Verbeterpuntje: jammer dat ik bij een kijkje nemen meteen een password protected posting als eerste zie zonder enige uitleg waarom die beschermd is en wat rare plekken voor comments closed meldingen. Nog even wat finetuning!

    Mooi niche blog voor volgens mij vrij specfieke doelgroep.

    geplaatst op
  • @Erik:
    dat password protected regeltje is waarschijnlijk om te onderzoeken hoeveel mensen (domweg) hun wachtwoord invullen zonder te weten waarvoor

    geplaatst op
  • Wij merken bij onze klanten de laatste tijd juist weer extra interesse voor blogs.
    Kleinere klanten, maar ook voor een grotere partij zijn we bezig met een blogmodule op de website.

    Voorbeeld van zo'n kleine klant (eenpersoons bedrijf) die actief met bloggen is begonnen is Flying Emotion. Leuk om te zien dat hij regelmatig nieuwe posts weet te plaatsen.

    Wellicht ook leuk om die lijst uit 2006 eens na te lopen om te kijken welke corporate blogs nog steeds bestaan en waarom sommigen gestopt zijn en anderen nog steeds actief (?) bloggen.

    geplaatst op
  • @Erik: dank voor de tips, zal het doorgeven aan Hans en Bertil!

    @Elja: inderdaad goed idee! Is er geen student die op zoek is naar een scriptie-onderwerp en interesse heeft om hier aan mee te werken?

    geplaatst op
  • @erik De "protected" post bevat alle presentaties van onze conferentie vandaag. De deelnemers krijgen allemaal een password waarmee ze dan de presentaties kunnen inzien. Voor de geintereseerden, het password is: dqspreso

    geplaatst op
  • @Bertil: is er eigenlijk een speciale reden om deze presentaties achter 'slotje' te zetten? Heeft namelijk als nadeel dat ook Google ze niet zal indexeren en je er straks niet op gevonden wordt. Hoe is de summit verder gegaan vandaag?

    geplaatst op
  • @Marco: we willen in eerste instantie toegang geven voor de bezoekers die een evaluatieformulier invullen. Op een later moment - later volgende week - zetten we de gehele post 'open'. Het is een testje van onze kant of dit werkt. Een volgende keer dan ik dat we werken met een 'hidden' post op een URL die we dan aan de deelnemers geven zodat andere bezoekers het 'slotje' niet zien.

    geplaatst op
  • Complimenten aan de heren van H.I., met dit enthousiasme en het juiste bureau gaan ze het nog ver schoppen! ;-)

    geplaatst op
  • Ze hebben de smaak te pakken bij Human Inference:
    http://www.watweetikvanmijnklant.nl/

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.