ADV: Microsoft ‘Laat het zien’ in interactieve employer brandingcampagne

7 november 2007, 08:00

Microsoft 'Laat het zien' in interactieve employer brandingcampagneMicrosoft Nederland heeft een nieuwe interactieve employer brandingcampagne gelanceerd waarmee het employer brand als menselijk, open en ambitieus in de markt wordt gezet. Onder het thema ‘Laat ’t zien’ wordt de doelgroep uitgenodigd om zich een beter beeld te vormen van Microsoft, waar ruimte is voor dialoog en ontwikkeling. Hart van de campagne vormt de site waar via interactieve tools potentiële kandidaten worden uitgenodigd om kennis te maken en contact te leggen met de mensen bij Microsoft. Alles is gericht op het tot stand brengen van het persoonlijke gesprek.

Interactieve aanpak

Op de site maak je kennis met 19 mensen van Microsoft die over zichzelf en hun werk vertellen in een profiel, via een weblog en een fotoboek. Zij vertellen over de ruimte en mogelijkheden bij Microsoft. Niet opgepoetst, maar authentiek. Zij laten ’t zien zoals het is. En ze vragen de ander naar hun dromen, ambities en talenten. Over wat zij zoeken in een baan. Zo kan de doelgroep het zakelijk en privéleven van de mensen volgen en een beter beeld krijgen van het werken bij Microsoft. De doelgroep kan ook zelf interactief deelnemen door te reageren op de weblog en direct een e-mail te sturen aan de mensen van zijn keuze. Het is de eerste recruitmentsite gebouwd in Microsoft Silverlight.

Ook geïnteresseerd in om ’t te laten zien? Kijk op microsoft.nl/laathetzien.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De redactie van Marketingfacts. Zie colofon: https://marketingfacts.nl/colofon/

Categorie
Tags

12 Reacties

    Walter Vos

    Een reclamepost? Of is die ad.doubleclik.etc link een foutje?

    Als het geen foutje is, dan is de link in ieder geval wel fout, hij leidt mij door naar een clk.gif bestand van 1×1 pixel…


    7 november 2007 om 08:45
    media

    @Walter: yep, dit is inderdaad een ADVertorial; link werkt bij mij overigens prima!?


    7 november 2007 om 08:50
    Jeroen – (factor tachtig)

    toch jammer dat ik op de landingpage dan weer meteen geconfronteerd wordt met het downloaden van ‘silverlight’. Niet echt vriendelijk en ‘open’.


    7 november 2007 om 10:14
    media

    @Jeroen: yep, viel me ook al op en daar ben ik dus ook afgehaakt. Ze hadden beter op de landingspagina nog wat meer toelichting kunnen geven alvorens te vragen om sliverlight te installeren.


    7 november 2007 om 10:27
    Walter Vos

    Hmm, de afkorting ADV was me niet opgevallen. Maar, dat is ook een beetje de bedoeling van een advertorial toch? Dat het niet als zodanig opvalt bedoel ik.


    7 november 2007 om 10:41
    Walter Vos

    P.s. het bleek aan m’n adblocker te liggen.


    7 november 2007 om 10:42
    Ed Alkema

    Als ze toch vragen om Silverlight te installeren hadden ze er meteen iets moois van kunnen maken om de mogelijkheden van Silverlight te laten zien.


    7 november 2007 om 10:44
    Feeder

    Of je kiest gewoon voor de HTML-variant die keurig geboden wordt.


    7 november 2007 om 11:23
    Pizza

    beetje jammer dat je eerst iets moet installen indd..


    7 november 2007 om 12:17
    Martin Tirion

    Silverlight is een nieuwe technologie van Microsoft voor het maken van rijke toepassingen op het web. Aangezien het nieuw is heeft nog niet iedereen het geinstalleerd. Vandaar dat een eerste bezoek aan een website waar het gebruikt wordt resulteert in een vraag voor installatie. Maar ‘Laat het zien’ is geen showcase voor de technologie, maar een uiting in de genoemde campagne.


    8 november 2007 om 13:10
    evroekel

    @Martin: ’t blijft raar dat een bedrijf dat Silverlight in de markt zet er zelf op deze manier mee om gaat. Dat had beter gekund. Op zich logisch dat je iets moet installeren als je iets wilt zien onder Silverlight en dat niet eerder hebt gebruikt, maar ook in mijn geval (eerder silverlight gebruikt) loopt het niet echt lekker. Daar valt zeker nog wat te verbeteren.


    8 november 2007 om 15:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!