Marketingfacts top10 juli 2007
Top 10 Marketingfacts artikelen juli 2007
Op basis van aantal doorkliks
- Welke Nederlandse blogs hebben de meeste autoriteit?
22 juli 2007 | doorkliks:33211 | Marco Derksen
- iPhone hype of echt cool?
02 juli 2007 | doorkliks:7150 | Vincent Everts
- To blog or not to blog?
14 juli 2007 | doorkliks:5072 | Petra de Boevere
- Google mengt zich in startpagina’s discussie
03 juli 2007 | doorkliks:4702 | Remco Westerik
- The Secret
08 juli 2007 | doorkliks:4387 | Caroline Korsten
- Jouw reis begint bij ilse?
11 juli 2007 | doorkliks:4368 | Nils Rooijmans
- Tien tips voor betere contactformulieren
05 juli 2007 | doorkliks:3697 | Matthijs van den Broek
- Vernieuwde site van de Hema een verbetering?
27 juli 2007 | doorkliks:3453 | Erik van Roekel
- Brood met muisjes van Albert Heijn?
18 juli 2007 | doorkliks:3417 | Marco Derksen
- Promate doet niet aan service
24 juli 2007 | doorkliks:3256 | Carl Mangold
Op basis van aantal reacties
- To blog or not to blog?
14 juli 2007 | reacties: 113 | Petra de Boevere
- Welke Nederlandse blogs hebben de meeste autoriteit?
22 juli 2007 | reacties: 93 | Marco Derksen
- Promate doet niet aan service
24 juli 2007 | reacties: 58 | Carl Mangold
- Brood met muisjes van Albert Heijn?
18 juli 2007 | reacties: 53 | Marco Derksen
- iPhone hype of echt cool?
02 juli 2007 | reacties: 51 | Vincent Everts
- Jouw reis begint bij ilse?
11 juli 2007 | reacties: 46 | Nils Rooijmans
- Rasmussen uit de Tour: Wat is wijsheid voor Rabobank?
26 juli 2007 | reacties: 40 | Christian van den Berge
- InterRail start open source marketingexperiment
11 juli 2007 | reacties: 40 | Stephan Verveen
- Google mengt zich in startpagina’s discussie
03 juli 2007 | reacties: 38 | Remco Westerik
- Is de blog hype voorbij?
11 juli 2007 | reacties: 36 | Caroline Korsten
Wie afgelopen maand niet op vakantie is geweest, zal zich niet verbazen over de top10 van meest populaire artikelen op basis van aantal doorkliks en reacties.
To blog or not to blog geplaatst door Petra de Boevere heeft het meeste aantal reacties gehaald in de maand juli en staat op nummer 3 op basis van het aantal doorkliks naar het volledige artikel.
Ook het artikel waarin Marco zich afvroeg welke Nederlandse blog de meeste autoriteit hebben was populair dankzij de extra traffic vanuit bepaalde blogs. Ander opvallende item is het artikel omtrent de nieuwe site van de Hema, dat hoewel geplaatst aan het einde van de maand, toch nog in de top10 is binnengekomen.
Dat zijn mooie cijfers!
En dat op mijn verjaardag.
Gefeliciteerd Maurits, we zijn op dezelfde dag jarig dan!
Opvallend hoe weinig Marco zelf deze maand voorkomt in de top 10. Mooie ontwikkeling. Natuurlijk speelt zijn “vakantie” mee, maar ook twitter zal hier zeker debet aan zijn 🙂
Wat ook opvalt: 13 titels van de genoemde 20 artikelen (of 8 unieke uit 13) eindigen met een vraagteken..
ik vind dat een goed/slecht punt Erwin. is zo’n armoe dat vraagteken. wekt valse nieuwsgierigheid en/of geeft aan dat de schrijver van het stuk zelf geen standpunt inneemt.
ik heb zo het vermoeden dat gedacht wordt dat een vraagteken reacties zal oproepen?
@Maurits/Ton: Gefeliciteerd een dag na mijn verjaardag 🙂 @Erwin/Peter/Jos: Ik gebruik een vraag vaak in de titel om aan te geven dat ik op dit vlak niet alle wijsheid in huis heb. Wel degelijk op dat moment vaak een standpunt heb die in artikel staat, maar is gebaseerd om mijn beeld/beperkte info.
Wellicht zijn er grondige argumenten om zaken anders te doen dan ik verwacht en die hoor ik dan graag in de reactie om er zelf ook weer een stuk wijzer van te worden. Dus ja (in mijn geval) gebruik ik het vraagteken om reacties om te roepen en de balans op te maken vanuit een totaalbeeld en op basis van alle argumenten.
Ik ben nieuwsgierig; hoeveel meer kliks veroorzaakt deze post naar de blogs?
@Bart: Deze maandelijkse top10-posting veroorzaken niet bijster veel extra verkeer naar de artikelen, maar merk wel dat er af en toe na zo’n posting weer een comment bij komt bij één van de 20 artikelen. Het aantal artikelen bij Marketingfacts ligt vrij hoog, dus zeker als je niet via rss de boel bijhoudt, willen mensen nog weleens wat missen en ziet men nu een bepaald artikel voor het eerst of wil men toch nog even de nieuwste reactie zien bij specifiek artikel en volgt er een nieuw comment.
In mijn vakantie een keer het overzicht overgeslagen, met gevolg dat er meteen een paar mailtjes binnenkwamen, dus ’t voorziet wel in een behoefte, ongetwijfeld ook bij collega-blogs 😉
Ook opvallend: Als ik goed tel hebben twee (the secret en AH) van de twintig genoemde artikelen heeft géén link met online marketing/media. In die zin is dit een site over online trends en ontwikkelingen en niet zozeer over marketing.
Mooie cijfers, en Maurice ook nog gefeliciteeerd met je verjaardag!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!