Online community mobiele gadgets verwelkomt 100.000ste lid

15 augustus 2006, 05:03

Online community mobiele gadgets verwelkomd 100.000ste lidAlhoewel Pocketinfo.nl (nog) niet is opgenomen in het overzicht van de grootste online forums in Nederland, behoort het gezien het aantal leden daarin zeker thuis. Deze week maakte Pocketinfo.nl bekend dat het 100.000ste lid zich heeft geregistreerd waarmee het in Europa tot de grootste online communities op het gebied van mobiele technologie behoort. Afgelopen week was ik op bezoek in Amstelveen bij Wouter Neyndorff, één van de oprichters van Pocketinfo.nl, en stelde hem een aantal vragen.

Wie is Pocketinfo?

Pocketinfo is de grootste community in de Benelux op het gebied van mobiele technologie. De site wordt maandelijks bezocht door ruim 250.000 unieke bezoekers. Meer dan 50 procent van de bezoekers komt puur vanuit zakelijke interesse op de website. Een grote groep vrijwilligers zorgt voor de moderatie op het forum en dagelijks zorgt het redactieteam voor het laatste nieuws, producttesten en tips.

Wanneer zijn jullie begonnen?

We zijn in 2001 begonnen als Pocket PC-Club. Ik studeerde toen nog en had een bijbaan als programmeur bij eVentures. In die tijd kocht ik mijn eerste Windows Mobile Pocket PC. De focus lag toen dus vooral op het Windows Mobile platform. Inmiddels is de focus verbreed naar onder meer Smartphones, Symbian, RIM BlackBerry, Personal Navigation en andere mobiele gadgets. Omdat deze focus breder is geworden trekken we meer bezoekers naar onze site en dus ook een grote hoeveelheid kennis. Deze kennis deelt men met elkaar via het forum. Sinds eind 2005 hebben we het bedrijf achter de website omgezet van een eenmanszaak naar Pocketinfo BV.

Waar staan jullie nu?

Pocketinfo heeft nu meer dan 100.000 leden en we merken dat het aantal nieuwe registraties per dag alleen maar toeneemt. Op dit moment zijn dat er zo’n 100 tot 150 per dag. Het afgelopen half jaar ben ik uitsluitend bezig geweest met de techniek, die overigens nog lang niet optimaal is, en de profilering richting adverteerders. Dat laatste begint nu ook zijn vruchten af te werpen. Sinds kort hebben we kantoorruimte, een (betaald) redactieteam van 6 mensen en zijn we bezig met het aannemen van nieuwe medewerkers. Ook hebben we inmiddels onze derde klant binnen gehaald voor ons knowledgebaseproduct waarin we de kennis van onze community gebruiken om andere eindgebruikers te supporten.

Waar staan jullie over een jaar?

Over een jaar hoop ik dat Pocketinfo technisch helemaal in orde is en dat we een betere contentintegratie hebben dan nu het geval is. Dat laatste zie ik als een goede manier om meer pageviews te genereren en de bezoeker te voorzien van betere informatie. Ook hoop ik ons knowledgebaseproduct verder uit te kunnen bouwen en te implementeren bij meer fabrikanten en/of operators.

Tweakers is afgelopen jaar overgenomen door VNU, wie neemt Pocketinfo over?

Een overname zie ik voorlopig niet zitten. Wat is er mooier dan van je hobby je werk maken en het verder uitbouwen? Ik vermaak me prima momenteel!

Wouter, nogmaals dank voor je reactie en uiteraard nog heel veel succes met Pocketinfo.nl!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    jeroenmirck

    … verwelkomt …


    15 augustus 2006 om 12:59
    maarten

    @jeroen

    😉 ik heb me ook een tijd lang minder geliefd gemaakt met spellingcorrecties, maar helaas.. na 1980 (studiehuis) is het hard achteruit gegaan met de spelling en grammatica.


    15 augustus 2006 om 13:32
    evroekel

    @Wouter/Marco: “knowledgebaseproduct waarin we de kennis van onze community gebruiken om andere eindgebruikers te supporten.”

    Domme vraag wellicht, maar wat moet ik mij hier concreet bij voorstellen?


    15 augustus 2006 om 16:16
    media

    Jeetje, stomme fout (en inmiddels aangepast); was vanmorgen weer eens veel te gehaast 🙁


    15 augustus 2006 om 18:11
    Wouter

    Erik,

    Wat we in feite doen is (dagelijks) de (nieuwe) kennis die de community levert omzetten in een gestructureerd stukje content. Deze content zetten we in een knowledgebase waar men in kan zoeken (op keywords, categorie, platform en device) en op die manier snel antwoorden kan vinden. Deze knowledgebase kan eenvoudig geimplementeerd worden bij o.a. telecom operators, fabrikanten, enz. Het is dus “community powered support”.


    15 augustus 2006 om 18:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief