Lezertjes van Donald Duck kunnen Opel Zafira winnen

30 juni 2006, 08:13

Lezertjes van Donald Duck kunnen Opel Zafira winnenHet weekblad Donald Duck brengt vandaag een unieke editie uit gebaseerd op de nieuwste Disney film Cars. In deze editie staan autostrips, een paar bladzijden van het Duckstadse tijdschrift “Autokwaak”, een kijkje achter de schermen bij de film “Cars”, Donald Duck bumperstickers en een wedstrijd met een opmerkelijke hoofdprijs. Want alhoewel de meeste lezers van Donald Duck amper kunnen fietsen, is de hoofdprijs niets anders dan een Opel Zafira!

De speciale editie van Donald Duck wordt ondersteund door een outdoor-, print en online campagne. De landelijke outdoorcampagne start maandag via het Centercom netwerk. Naast Donald Duck wordt de aktie ook gepromoot via Autoweek en de Opel huis-aan-huis krant die aanstaande maandag op de mat ligt. Voor de online campagne worden alle sites van Sanoma Young Cluster ingezet evenals de sites van Autoweek en GTO (als ik het goed heb begrepen gaat deze site in de loop van vandaag live) en wordt de editie aangekondigd in de emailnieuwsbrief van Autoweek. De aktie zelf staat nu al wel online op www.donaldduck.nl.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

11 Reacties

    Robbert

    Maar de Donald Duck is voor mensen met een rijbewijs ook nog steeds leuk om te lezen hoor 😉


    30 juni 2006 om 08:42
    Kasper Katje

    Want alhoewel de meeste lezers van Donald Duck amper kunnen fietsen, is de hoofdprijs niets anders dan een Opel Zafira!

    😛

    Dat is nog eens een ‘lagere schoolvoorbeeld’ van het afstemmen van je campagne op je doelgroep, hulde.


    30 juni 2006 om 09:12
    evroekel

    Ik denk dat je je wel eens aardig kun vergissen hoeveel volwassenen de Donald Duck (mee)lezen.


    30 juni 2006 om 09:15
    Frederik

    De Donald Duck is ook wel voor een wervingscampagne gebruikt…..juist omdat zoveel vaders ook de Donald Duck lezen!!

    Ik durf te wedden dat het een van de meest gelezen toiletliteratuur is, gelezen door mannen!!


    30 juni 2006 om 09:31
    Roy Huiskes – chapter42

    het zijn bijna altijd de ouders die beslissen of je wel of geen donald duck mag kopen, met de steun van de kinderen heb je zo wel een gouden duo te pakken.


    30 juni 2006 om 09:34
    Oof

    Dit is omgekeerd evenredig aan de wuppie actie. Kinderen doen toch geen boodschappen bij Appie?


    30 juni 2006 om 09:37
    Els

    echt top actie dit, zowel voor kids als volwassenen. Heel knap om met zo’n simpele actie, 2 doelgroepen tegelijk te pakken. Ik denk btw dat meer dan de helft van de Duck lezers 18+ is!


    30 juni 2006 om 11:38
    Dennis Hoogervorst

    Een gemiddeld nummer van gezinsblad (!) Donald Duck bereikt 2,2 miljoen Nederlanders (6+). Bijna tweederde (64%; 1,4 miljoen) van de lezers is 18 jaar of ouder.


    30 juni 2006 om 11:56
    Kasper Katje

    Ook al bereik je er ook volwassenen mee, ik vind het niet passen bij de jeudige uitstraling van het blad en dat zie je ook terug in de opmaak van de campagne.

    En vooral de regel “Let op! Vraag eerst toestemming aan je ouders of je mee mag doen.” bevestigt dat.


    30 juni 2006 om 12:17
    Kasper Katje

    Overigens ook een positieve noot want kritiek hebben is altijd makkelijk, overal is wel wat te vinden:

    Het verhaal over Donald’s Duckatti en de foto van de kliometerteller die veilig in Dagobert’s kluis ligt vind ik heel mooi gevonden en sluit uiteraard heel mooi aan bij de prijs en het thema.


    30 juni 2006 om 14:02
    Dennis Hoogervorst

    @Kasper: het is juist de kracht dat je én volwassenen én hun kinderen bereikt; denk aan begrippen als onderhandelingshuishouden en ‘familie Polder’


    30 juni 2006 om 18:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!