10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 6 2013

10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Ook deze week heb ik weer een selectie gemaakt van de meest interessante rapporten. Deze week onder andere cijfers over online video, nieuwe richtlijnen voor mobiel adverteren en mobile commerce tijdens de Super Bowl.

Telecom en mediasector: evolutie in plaats van revolutie

Jaarlijks geeft Deloitte haar toekomstvisie op trends en ontwikkelingen binnen de wereldwijde technologie- media en telecombranche (TMT). Afgelopen week werden de voorspellingen voor 2013 gepresenteerd. Belangrijke uitkomsten? Innovaties laten zich kenmerken door de begrippen ‘bigger & faster’, maar zijn niet noodzakelijk ‘better'. Laten we dus ook ‘het oude’ blijven waarderen. Dat kan ook, want traditionele aanbieders van telecom en internet blijven overeind en ook van de PC zijn we nog lang niet af...

Lees verder

De onstuitbare opmars van TV diensten over IP

De opmars van nieuwe TV diensten via internet (IP) is wellicht de meest belangrijke gebeurtenis in de verandering van het medialandschap. Een aantal jaren geleden is, met name door telecomaanbieders, IPTV in het leven geroepen als defensieve maatregel. Om zodoende tegengas te kunnen bieden aan de kabelmaatschappijen, die zich meer en meer als internetprovider op het traditionele telecomspeelveld begaven. Inmiddels bieden niet alleen kabelaars, maar ook een groot aantal nieuwe spelers (waaronder de TV zenders zelf), zelfstandig videodiensten aan via internet. 

Afgelopen december heeft Digital TV Europe (DTVE) internationaal onderzoek gedaan onder 190 IP video marktpartijen, waarvan 58% primair Over-The-Top (OTT) videodiensten levert, 11% telecomaanbieder is,  8% tv-zenders (broadcasters) zijn en 6% afkomstig is uit de kabelindustrie.

Lees verder

Lucky me! Een recept voor succes

Kijken we als consument om ons heen, dan lijken veel producten alsmaar meer op elkaar. Denk maar eens aan consumentenelektronica zoals televisies, of de blauwe spijkerbroek van verschillende jeansmerken. Juist als producten veel op elkaar lijken, zullen ze overkomen als gelijkwaardig en even aantrekkelijk. Wat bepaalt het succes van een product op een markt bestaande uit even aantrekkelijke alternatieven? Wat is een mogelijk recept voor succes?

Lees verder

Global powers of retailing 2013

's Werelds 250 grootste retailers hebben in het fiscale jaar 2011 gezamenlijk meer dan 4 biljoen dollar omzet. Dit is een groei van 5 procent ten opzichte van 2010. Wat opvalt is dat 50 van de snelsgroeiende bedrijven afkomstig is uit opkomende economiën, zoals China, Rusland Afrika, het Midden-Oosten en Zuid-Amerika.

Lees verder

The Big Deal About Big Data For Customer Engagement

Consumenten maken in toenemende mate gebruik van verschillende touchpoints om aan informatie te komen, om reviews uit te wisselen en producten te kopen. Organisaties hebben nog altijd moeite om daar mee mee te gaan. Zo moeten systemen worden geïntegreerd, en moeten sociale technologiën worden inzet om de interactie met de klant aan te gaan. Bedrijven investeren in toenemende mate in online communities, app markten en mobiele devices. Maar alleen dat is niet genoeg. Al die nieuwe systemen leveren weer nieuwe uitdagingen op: hoe managen we die enorme groei aan data?

Lees verder

Online Testing Platforms Q1 2013

Onderzoeksbureau Forrester onderzocht zeven technologieplatformen voor online testing op 53 criteria, zoals campagne-management, rapportage en analyse en service en support. Online testing gaat steeds vaker verder dan de website. Die beweging zie je ook terug bji de aanbieders van online testings platforms. In toemende mate kunnen zij meerdere platformen meten, zoals sociale en mobiele kanalen.

Lees verder

Adverteerders vinden weg naar mobiel

De mobiele markt ontwikkelde zich in 2012 razendsnel. Sanoma Media lanceerde een groot aantal apps, de Android gebruiker blijkt opvallend actief en de mobiele pageviews gingen door het dak. En ook de advertentiemarkt groeide sterk. Dat blijkt uit Sanoma’s mobiele jaaroverzicht 2012. 2012 was het jaar dat het aantal pageviews op mobiel duidelijk het web voorbijstreeft. Zo is inmiddels al ruim 65% van de pageviews van NU.nl afkomstig van de mobiele telefoon. Ook Hockey.nl, WTF.nl, Grazia en Styletoday hebben inmiddels een zeer sterke positie op mobiel.

Lees verder

Mobile Phone Creative Guidelines

Vanwege de aanhoudende groei in mobile en vele verzoeken van haar leden heeft IAB US samen met de Mobile Marketing Association de Mobile Phone Creative Guidelines gelanceerd. De richtlijnen zijn bedoeld om creatieve bureaus en publishers in staat te stellen om mobiel in te zetten voor een dynamischere customer experience. Ook moeten de richtlijnen het aan- en verkopen van mobiele advertenties eenvoudiger en effectiever maken.

Lees verder

Mealtime Goes Mobile

IAB US en Viggle hebben met de Super Bowl in het achterhoofd onderzoek gedaan naar de rol van mobiel internet bij het bestellen van maaltijden. Niet geheel onverwacht speelt de smartphone hierbij een steeds belangrijkere tol. Men bestelt steeds vaker eten via het internet, augustus vorig jaar ging 25% van de pizza bestellingen via internet. De groei van het mobiele internet (web en apps) speelt hierin een grote rol.

Lees verder

The New Rules of Engagement

Turn heeft recent in samenwerking met Forbes onderzoek uitgevoerd omtrent de verbinding tussen merken en mensen. Voor het onderzoek hebben zij zowel 250 Chief Marketing Officers als meer dan 2.000 consumenten geinterviewd. Turn en Forbes hebben ondervonden dat dat wat een merk beschouwd als een hoogwaardige betrokkenheid dit nogal eens anders wordt uitgelegd door de consument.

Lees verder

Afbeelding: Nic McPhee (cc)


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.