Mealtime Goes Mobile

Mobile Screens’ Impact on Ordering Takeout and Delivery

IAB US en Viggle hebben met de Super Bowl in het achterhoofd onderzoek gedaan naar de rol van mobiel internet bij het bestellen van maaltijden. Niet geheel onverwacht speelt de smartphone hierbij een steeds belangrijkere tol. Men bestelt steeds vaker eten via het internet, augustus vorig jaar ging 25% van de pizza bestellingen via internet. De groei van het mobiele internet (web en apps) speelt hierin een grote rol.

IAB US en Viggle wilde weten hoe vaak men online eten bestelt, welke rol de smartphone in dit proces inneemt en welke factor ervoor kan zorgen dat er in de toekomst meer via mobiel internet wordt bestelt.
Een aantal resultaten die in dit onderzoek naar voren komen:

  • 60% van de respondenten bestelt minimaal 1 maal per week afhaal of bezorg maaltijden
  • Mannen bestellen vaker afhaal of bezorg maaltijden dan vrouwen
  • 69% van de respondenten heeft minstens één keer via mobile internet eten besteld. Er wordt vaker informatie opgevraagd via mobiel:
    • 44% van de respondenten gebruikt de smartphone of tablet voor het vinden van een telefoonnummer
    • 39% bekijkt via mobiel internet de menukaart
    • 38% zoekt naar de locatie
    • 35% zoekt naar de openingstijden

Om dit document te downloaden moet je ingelogd zijn. Niet geregistreerd? Registreer je dan hier.