Influencers zijn een normaal onderdeel van de marketingmix geworden. En hun populariteit groeit nog steeds. Maar hoe belangrijk zijn influencers voor merken? Wat is er veranderd? Wat is uiteindelijk het effect? Waar moet je voorzichtig mee zijn?
True pricing – het zichtbaar maken van verborgen sociale en milieukosten naast de reguliere verkoopprijs – krijgt steeds meer aandacht als een manier om bewuste consumptie te stimuleren. In een recente pilot op de Business Campus van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) werd onderzocht hoe consumenten reageren op dit concept.
Jaguar heeft een nieuwe visuele merkidentiteit. Zelden was er zoveel te doen rondom de presentatie van een nieuwe stijl voor een bestaand automerk. Deze mate van ophef zie je gewoonlijk alleen bij voetbalclubs die hun koers wijzigen.
Met welke influencers kun je als adverteerder het beste samenwerken? Verschilt dit per platform? En welk type influencer is het meest effectief? In de literatuur zijn hierover twee uiteenlopende gedachten.
De ervaringseconomie, waar al zoveel over is geschreven, maakt duidelijk zijn opmars; eén op drie Nederlanders krijgt liever een ervaring dan product cadeau. Dat betekent een mogelijk verdienmodel voor bedrijven.
Jongerentaal kan zeker humoristisch werken; de vraag is vooral of dat effect bewust of onbewust is ingezet. En durf je het risico aan dat de doelgroep het niet grappig vindt?
Of is SearchGPT net zo overhyped als Voice Search destijds?
Iedere marketeer en reclamemaker weet dat consistentie in merkreclame belangrijk is. Toch veranderen veel ondernemingen regelmatig hun campagne. Dat kost ondernemingen miljoenen. Zonder dat zij dit door hebben.
De marketingkalender voor 2025 is nu beschikbaar om gratis te downloaden!
Interview over een nieuw jaargang héle goeie marketingboeken: ‘De diversiteit aan inzendingen was enorm. Gelukkig zien we aandacht voor belangrijke thema’s als klantretentie, AI en duurzaamheid.’
Binnen online marketing is flexibel zijn en durf van levensbelang om tot goede resultaten te komen. Het is verleidelijk om vast te houden aan een gedateerde en bewezen strategie en hier niet van af te wijken. Toch is het belangrijk om de basis op orde te houden, maar tegelijkertijd ruimte te creëren voor innovatie.
Kunstmatige intelligentie, is als een schitterende belofte aan de horizon: we zien het, we dromen erover, maar we kunnen er vaak nog niet bij. Het lijkt wel dat AI alles zal veranderen, maar wie goed kijkt, merkt dat de beloften vaak groter zijn dan de resultaten.