Veelgelezen - Marketingfacts
Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Twinkle100 2025: Ikea en MediaMarkt nieuw in de top-10, e-commerce herstelt voorzichtig

De Nederlandse e-commerce groeit weer gestaag. Na een periode van economische tegenwind steeg de online omzet in 2024 met 6,4 procent naar bijna 29,5 miljard euro. Dat blijkt uit de vandaag gepresenteerde Twinkle100 2025, het jaarlijkse overzicht van de grootste online verkopers van Nederland.

Druk, druk, druk

Mensen blijven niet voor hun functie, maar voor het gevoel dat ze ertoe doen. Ook als het stormt, wil je gezien worden.

Fundamentele trends in kaart gebracht – Megatrend #6: Inflatie en krimpflatie

Merken die buitengewoon presteren blijken de tijdgeest te vangen en veel te investeren in verkenningen van de toekomst. We brengen in deze rubriek een aantal van de meer fundamentele trends in kaart, waarvan de kans klein is dat het een hype blijkt.

Van lone wolf naar strategisch partner: 5 tips om als B2B-marketeer in 2026 meer impact te maken

Zo maak je als B2B-marketeer in 2026 echt impact met minder ruis en meer focus.

Hoe vaak moet je een reclame zien om die écht te onthouden? Herinnering, ‘sparsity’ en interferentie in neuromarketing

Waarom blijft de ene reclame direct hangen, terwijl een andere je al bij de derde keer kijken ontschoten is? Neurowetenschap en marketing zijn het erover eens dat herhaling cruciaal is voor geheugenopbouw. Maar hóe vaak is vaak genoeg? En waarom kan te veel herhaling juist averechts werken? Het antwoord ligt niet in het tellen van contacten, maar in hoe het brein informatie codeert, vervormt en vergeet.

SEO sterft langzaam. AI-SEO wordt de nieuwe standaard (ben jij er klaar voor?)

SEO zoals je het kent, is stervende. Je ziet het elke dag. Je publiceert, optimaliseert, scoort posities. En tóch voelt het alsof SEO minder oplevert. De grip die je ooit had, glipt weg.

Onderzoek naar uitdagingen bureaustrategen: ‘We staan op een kruispunt’

‘Volgens 80% van de strategen wereldwijd staat het strategenvak aan bureauzijde op een kruispunt en wordt vaak als inwisselbaar beschouwd.’ Dit zijn enkele van de belangrijkste bevindingen uit het jaarlijkse onderzoek The Future of Strategy 2025 uitgebracht door Warc.

Waarom het negeren van Dark Funnel in ABM niet bepaald handig is

Account-Based Marketing (ABM) is volwassen geworden. Wat ooit begon als een niche B2B-tactiek, is inmiddels een kernstrategie: richt je op de juiste accounts, lever hyper-gepersonaliseerde campagnes, en zorg voor touchpoints tussen sales en marketing. Vrijwel iedereen doet er tegenwoordig iets mee. En terecht.

Hoe Welkoop groeit met advies, emotie en loyale klanten

In ZIGT op Groei spreken we bedrijven die niet stilstaan maar juist in beweging zijn. In deze aflevering schoof Dianne Sliphorst, marketingmanager van Welkoop, aan. Een merk dat al ruim een eeuw een vaste plek heeft in Nederland. Haar verhaal laat zien dat groei niet alleen gaat over meer omzet, maar vooral over beter luisteren naar klanten, medewerkers en de kracht van je merk.

De opkomst van LinkedIn-Leiderschap: zichtbaar, authentiek en invloedrijk

Je kan er niet om heen: leiderschap als een van de grootste trends op LinkedIn. Het aantal topmanagers is er de laatste 5 jaar met 40% gestegen. En met 1,2 miljard (!) LinkedIn gebruikers, waarvan 12 miljoen in NL, is het een niet te missen medium om zichtbaar te zijn en je personal brand te versterken

Van kunstnijverheid tot industrieel design: de rol van marketing in een creatieve wording

Industrieel design lijkt vandaag de dag zo vanzelfsprekend. Aan de basis ligt de kunstnijverheid, maar het is pas door de industrie én de marketing dat industrieel design echt bestaansrecht kreeg.

Herhaal je boodschap, daar word je geloofwaardiger van

Als er één advies voor de reclamepraktijk vaak wordt gegeven, dan is het wel om de boodschap te herhalen. Dat gebeurt dan ook veelvuldig.