-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Social Update: wanneer moet je posten op social media?
Een nieuw jaar 2021, wat ongetwijfeld bomvol met nieuwe ontwikkelingen zal gaan zitten op het gebied van social media. In deze social update behandelen onder andere we het social-media-onderzoek van NewCom, LinkedIn die je meer controle geeft over je bijdragen en TikTok die je uitlegt hoe je een advertising-campagne opzet.
-
Social media in Nederland 2021: TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en passeert Facebook
Het TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en heeft inmiddels Facebook gepasseerd in het dagelijks gebruik. Mede dankzij de lockdown spenderen meer Nederlanders dan ooit tevoren hun tijd op social media. Pinterest, TikTok en YouTube zijn de grote winnaars. Daarnaast groeit het dagelijks gebruik van LinkedIn flink ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2021, het grootste trendonderzoek naar het gebruik van social media in Nederland, uitgevoerd door Newcom Research.
-
Search buiten de zoekmachines, slimme keuze of tijdverspilling?
In tegenstelling tot wat sommige mensen misschien denken, gaat het zoekgedrag van de consument verder dan alleen Google en Bing. Inspiratie doen veel consumenten bijvoorbeeld op via Pinterest, maar ook YouTube en Marktplaats zijn platformen waar consumenten op zoeken. Wat opvalt is dat veel van dit soort platformen veel minder worden geoptimaliseerd. Maar of dat zo verstandig is?
-
Hoe adverteer je op Snapchat, Twitter en Pinterest?
De mogelijkheden voor adverteren op Facebook en Instagram zijn bij social marketeers natuurlijk bekend. Maar welke social-mediaplatformen kun je nog meer toevoegen aan je social-marketingmix? En welke doelgroepen kun jij daar als merk aanspreken? Tijdens de DDMA Digital Talk onlangs lichtten Jacqueline Rutgers, Marketing Manager Benelux & Nordics bij Snap Inc., Kas Seijkens, Client Partner bij Twitter en Aimen Bouzid, Partner Manager Sales Frankrijk & Benelux bij Pinterest, alle mogelijkheden toe.
-
TikTok werkt samen met Shopify
Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende social-mediakanalen. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Deze maand: Snapchat voegt nieuwe barcode-scanningfunctie toe, TikTok werkt samen met Shopify en meer!
-
Het einde van het Amerikaanse internet en nieuwsbrieven via sms’jes
Slides als communicatiemiddel, een sms-nieuwsbrief, letters omzetten in handschrift en een tool om stiltes in Zoom te voorkomen. Dat en nog veel meer in de nieuwe week van Koot!
-
Copytown: Google kopieert TikTok en Pinterest gaat ook aan de Stories
Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende social-mediakanalen. Geen zorgen, we delen maandelijks enkele belangrijke updates zodat jij weer helemaal bij bent. Wat gebeurde er allemaal in september 2020? Dat lees je hier.
-
HEMA experimenteert met Dynamic Product Ads op Pinterest
Adverteerders krijgen op Pinterest de kans om in een vroegtijdig stadium van de klantreis in beeld te komen. Met Dynamic Retargeting lijkt Pinterest zichtbaarheid te willen genereren in de gehele customer journey. Met een pixel en product-feed kun je consumenten retargeten. Dit soort DPA-campagnes zitten momenteel nog in closed bèta, maar HEMA kon deze functie als eerste in Nederland testen.
-
Social Update: Snapchat laat mensen bellen, LinkedIn gaat aan de Stories
Bijna dagelijks worden verschillende social media verder vernieuwd. Een hele klus om dit als online marketeer bij te houden. Daarom voor jou deze maandelijkse greep uit de belangrijkste updates in social-medialand. Hier lees je het belangrijkste nieuws uit februari 2020.
-
Primeur op Pinterest: met AR lippenstift uitproberen
Beauty is één van de meest gezochte en gepinde rubriek op Pinterest. Met de nieuwe augmented reality-functie wil het inspiratieplatform zijn gebruikers helpen bij hun aankoop.
-
Social media in Nederland 2020: TikTok is domein van kinderen, uittocht jongeren op Facebook
Social media worden onveranderd veel gebruikt door Nederlanders. Liefst 96 procent is actief op social media. WhatsApp blijft het meest belangrijke sociale medium. Instagram en YouTube zijn de grootste stijgers. De uittocht van jongeren op Facebook zet verder door, slechts de helft van de jongeren is er nog actief. Dit blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2020, het grootste trendonderzoek naar het gebruik van social media in Nederland, uitgevoerd door Newcom Research.
-
Iedereen trendwatcher met Pinterest Trends
Wie gebruikmaakt van zowel Google Ads als Pinterest Advertising, zat er mogelijk al een tijdje op te wachten: de komst van Pinterest Trends. Deze tool zorgt ervoor dat je relevante zoekwoorden vindt die ook nog eens populair zijn, om zo je Pinterest Advertising campagnes te optimaliseren.
-
In vier stappen naar een social-proof contentstrategie
Is de content op de sociale media van jouw bedrijf nog niet zoals je zou willen? Ben je op zoek naar de next steps om je social kanalen interactiever te maken door middel van social-proof content? Hier zijn een aantal handvatten om jouw social media een boost te geven.
-
De trends in social media die je deze maand niet mag missen
Het gebruik van social media blijft stijgen. De verschillende kanalen spelen hierop in door met grote snelheid nieuwe features te introduceren. Als marketeer is het lastig om al deze ontwikkelingen continu bij te houden. Daarom: de nieuwste trends en updates. Over Instagram Checkout, LinkedIn Lookalike Audiences en Pinterest Advertising in Nederland.
-
Adverteren op Pinterest: de tips en tricks
Na lang speculeren wanneer we dan eindelijk ook in Nederland zouden kunnen adverteren op Pinterest, kunnen adverteerders sinds afgelopen week ook hier aan de slag. En als ik zo mijn Pinterest-account bekijk, gebeurt dit al volop. In afwachting van de eerste Nederlandse resultaten, alvast wat handige tips en tricks op basis van resultaten van een campagne in Duitsland.