Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Inhakers

gerelateerde topics

  • inhaken
  • contentmarketing
  • hema
  • social media
  • inhaakkalender

inhakers experts

  • Suzanne de Bakker
    Aantal blogs: 3
  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 3
  • Linsey Jepma
    Aantal blogs: 2

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • De leukste inhakers van 2020 op een rijtje

    De leukste inhakers van 2020 op een rijtje

    Inhakers zijn een leuke manier om onder de aandacht te komen. Ze toveren een lach op je gezicht, je geeft het bericht een like of reactie en dat zorgt voor bereik. Missie geslaagd, toch!? Ja, maar het lijkt makkelijker dan het is. Het moment en het verrassingseffect spelen een grote rol bij de effectiviteit van een inhaker. Er is dus niet alleen creativiteit nodig, maar ook een gevoel voor timing. In dit artikel zetten we de leukste inhakers van 2020 op een rijtje gezet.

    Lees verder »
    • Jeroen van der Zwet (JM Promotions)
    • 18 januari 2021
    • Advertising Social media Contentmarketing
      • 12642
      • 0
  • Geïmproviseerde inhakers zijn goed voor een merk

    Geïmproviseerde inhakers zijn goed voor een merk

    Facebook en Twitter worden gebruikt door mensen om op de hoogte te blijven van de actualiteit. Merken haken regelmatig op deze platforms in op actuele gebeurtenissen, zoals de Amerikaanse verkiezingsuitslag, het vuurwerkverbod of de finale van de Voice of Holland. Recent onderzoek laat zien wat de effecten van inhaken op actuele gebeurtenissen zijn op het viraal gaan van social-mediaposts en de waarde van de organisatie.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 14 januari 2021
    • Advertising Social media Brand management
      • 5824
      • 0
  • Inhaakkalender 2021: effectief inhaken doe je zo

    Inhaakkalender 2021: effectief inhaken doe je zo

    Verras je volgers op social media met creatieve berichten die inhaken op leuke, grappige en bijzondere momenten. Benieuwd hoe je dat doet? Je social media boosten? In dit blog geef ik je een aantal goede tips!

    Lees verder »
    • Pearl Vink (OBI4wan)
    • 5 november 2020
    • Advertising Social media Media
      • 19578
      • 3
  • Zorgt inhaken voor afhakers?

    Zorgt inhaken voor afhakers?

    Een sportieve verwijzing naar de Tour de France of een knipoog naar het hoedenfestijn rond (een normale) Prinsjesdag: sommige merken spelen met zijn social-mediaberichten in op de actualiteit, vooral op Instagram. Vaak zijn merken zo gefocust op het leggen van een logische link met het moment, dat ze vergeten om aandacht te besteden aan de esthetische kwaliteit van het merkbericht. Wat betekent dit voor de engagement van inhakers?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 22 september 2020
    • Advertising Social media Brand management
      • 9170
      • 0
  • Voorspelling: twee merken maken écht kans om beste inhaker van 2020 te worden

    Voorspelling: twee merken maken écht kans om beste inhaker van 2020 te worden

    Dat de paaseitjes veel te vroeg in de winkel liggen en dat mensen daarover vallen, 1 april, Pride Amsterdam en de Champions League-wedstrijd Tottenham Hotspur-Ajax. Op welke van deze momenten werd het grappigst, mooist, snelste en meest creatief ingehaakt? Wie wint de prijs voor beste inhaker? Vijf inhakers zijn genomineerd voor de Best Social Awards 2020, die uitgereikt worden op 27 mei tijdens een live stream. Ik doe net als vorig jaar een voorspelling, gebaseerd op wetenschappelijke inzichten!

    Lees verder »
    • Suzanne de Bakker (Lectoraat Communicatie in Digitale Transitie, Hogeschool Utrecht)
    • 20 mei 2020
    • Advertising Social media Contentmarketing
      • 28446
      • 3
  • Merken in crisistijd: jammer voor Bavaria, mooi voor Jumbo

    Merken in crisistijd: jammer voor Bavaria, mooi voor Jumbo

    Veel merken hebben de afgelopen weken laten zien iets te willen doen in het kader van de uitbraak van Covid-19. Bavaria lanceerde een hand sanitizer gemaakt uit overtollig bier van klanten, Coca-Cola trok zijn logo uit elkaar, Jumbo opende een pop-up store in een ziekenhuis voor het personeel en Honig deed een benefietconcert voor de voedselbank. Allemaal heel lovenswaardig. En op zich is het ook mooi als merken nog iets extra’s terug doen voor de maatschappij. Maar bij mij drongen zich een tweetal vragen op.

    Lees verder »
    • Ronald Voorn MSc (Hogeschool Utrecht / UTwente)
    • 13 mei 2020
    • Advertising Strategie Brand management
      • 25436
      • 0
  • Corona-inhakers vervangen #1april-grappen van bedrijven: dit zijn de gekste acties!

    Corona-inhakers vervangen #1april-grappen van bedrijven: dit zijn de gekste acties!

    Het liet zich raden: 1 april-grappen liggen middenin de almaar aanzwellende coronacrisis extra gevoelig, dus wagen weinig bedrijven zich eraan. Het vrijgevallen budget lijkt vooral te worden besteed aan maatschappelijk verantwoordelijk corona-inhakers. Veel gratis digitale dienstverlening, maar ook vaak een wijs advies... of een voorzichtige grap.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 1 april 2020
    • Advertising Social media Media Contentmarketing Strategie
      • 24476
      • 3
  • Zeeland: waar blijven de inhakers?

    Zeeland: waar blijven de inhakers?

    Zeeland was onlangs negatief in het nieuws. Mariniers vertikten het om naar deze provincie te verhuizen. Inhakers hadden het imago kunnen verbeteren, maar dat gebeurde niet. Terwijl het zo makkelijk was geweest. Neem de hashtag #marinierswillenniet.

    Lees verder »
    • Olaf Geysendorpher (Proven Context)
    • 19 februari 2020
    • Advertising Brand management
      • 9020
      • 6
  • Inhaakkalender 2020: goed inhaken doe je zo

    Inhaakkalender 2020: goed inhaken doe je zo

    Inhaken loont: inhakers worden gemiddeld drie keer zo vaak gedeeld op social media dan niet-inhakers en het bereik van een inhaker gaat verder dan alleen de vaste volgers of fans van een organisatie of merk. Geen belangrijk moment missen in 2020? Het is weer de tijd van het jaar: de inhaakkalender voor 2020 is gereed, downloadable en wel!

    Lees verder »
    • Nadine Felderhoff (OBI4wan)
    • 27 november 2019
    • Social media Contentmarketing
      • 35866
      • 2
  • Voorspelling: wordt dit de beste inhaker van 2019?

    Voorspelling: wordt dit de beste inhaker van 2019?

    Het trollenleger van zanger Dotan, de zelfgekozen gele kaart van voetballer Ramos tijdens de Champions Leaguewedstrijd Real Madrid-Ajax, de zin 'Huts a Niffo!' uit het nummer Huts van The Blockparty, het wereldrecord meeste likes op Instagram van @world_record_egg, en de trending topics 'Top 5 Misspellings' op Twitter en '#10yearchallenge' op Twitter en Instagram. Op welke van deze momenten werd het grappigst, mooist, snelst en meest creatief ingehaakt? Wie wint de prijs voor beste inhaker? Een voorspelling, gebaseerd op wetenschappelijke inzichten.

    Lees verder »
    • Suzanne de Bakker (Lectoraat Communicatie in Digitale Transitie, Hogeschool Utrecht)
    • 21 mei 2019
    • Advertising Social media Contentmarketing
      • 18672
      • 2
  • Welke 1-aprilgrap gaat écht viraal?

    Welke 1-aprilgrap gaat écht viraal?

    Een verplicht nummer voor elke contentmarketeer: de 1-aprilgrap. In 2018 viel die datum onhandig in het weekend, maar dit jaar wordt het natuurlijk knallen op maandag. Veel grappen kondigden zichzelf voor het weekend al aan, dus die zetten we even op een rij. De hamvraag: welke grappen zijn zó goed dat ze viraal gaan? En durven marketeers nog wel écht gewaagde 1-aprilgrappen uit te halen?

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 31 maart 2019
    • Advertising Social media Media Contentmarketing
      • 68345
      • 11
  • Vijf tips voor een succesvolle mailcampagne op Valentijnsdag

    Vijf tips voor een succesvolle mailcampagne op Valentijnsdag

    Valentijnsdag staat voor de deur. Een positieve dag die in Nederland steeds meer aandacht krijgt. Volop kansen dus om op in te haken met e-mailmarketing. Als je dit goed aanpakt, levert het niet alleen veel extra traffic en verkopen op, maar ook een positief gevoel bij de klant. Als je meer wilt bereiken met e-mailmarketing, zijn persoonlijke en relevante e-mails een must. Wat gebeurt er in de wereld van je klant? Vijf tips voor een e-mailcampagne die scoort met Valentijn.

    Lees verder »
    • Rick de Wit (100%EMAIL)
    • 6 februari 2019
    • Direct marketing
      • 9786
      • 0
  • Inhaken: waarom we nog zo vaak de plank misslaan

    Inhaken: waarom we nog zo vaak de plank misslaan

    Inhaken op social media: een paar jaar terug was het vaak nog een waar spektakel. Vier jaar geleden werd er zelfs een heuse 'Newsjackathon' georganiseerd, waarbij deelnemers 24 uur lang zo scherp mogelijk uit de hoek probeerden te komen. En ook bedrijven begonnen in te haken op de meest uiteenlopende dagen en actualiteiten. The Best Social lanceerde zelfs de categorie 'Beste Inhaker' in hun jaarlijkse awardshow. Maar: merken die inhaken om het inhaken mogen wat mij betreft afhaken in 2019.

    Lees verder »
    • Marieke Klauwers (Coosto)
    • 17 december 2018
    • Advertising Social media
      • 16552
      • 0
  • Inhaken made easy met de inhaakkalender 2019

    Inhaken made easy met de inhaakkalender 2019

    Daar is ‘ie weer: de officiële OBI4wan inhaakkalender voor 2019. Zorg ervoor dat jij als communicatieprofessional altijd op de hoogte bent van wat er speelt binnen de markt. Speel slim in op de actualiteit óf maak de keuze op welke dagen je je juist stil moet houden, om een discussie rondom je merk te voorkomen. 

    Lees verder »
    • Linsey Jepma (OBI4wan)
    • 5 december 2018
    • Advertising Social media Contentmarketing
      • 37992
      • 1
  • (Gay) Pride: perfecte LHBTQ-marketing of plat inhaken?

    (Gay) Pride: perfecte LHBTQ-marketing of plat inhaken?

    Vanaf komend weekend is het weer zover: de Pride-feestweek, met op zaterdag 4 augustus de beroemde botenparade in de Amsterdamse grachten. Voorheen heette het 'Gay Pride', inmiddels wordt het 'Pride Amsterdam' genoemd, om meer de nadruk te leggen op het feit dat het evenement voor iedereen is. De organisatie wil met Pride aandacht vragen voor mensenrechten in het algemeen, en de acceptatie en gelijkheid van LGBTQ’s in het bijzonder. Het aantal merken en winkelketens dat hierop inhaakt neemt elk jaar toe. En ook buiten de Pride om claimen steeds meer winkels dat ze buiten de standaard kaders denken. Een goede stap voor je naamsbekendheid of een commerciële marketingstunt? 

    Lees verder »
    • Ilse van der Wal (Good Company)
    • 25 juli 2018
    • Contentmarketing
      • 18062
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you