Ziekenfondsen jagen met campagnes op nieuwe klanten

4 januari 2005, 10:22

Ziekenfondsen zijn bezig met een zware slag om de consument. Met massale reclamecampagnes proberen zij mensen te laten overstappen naar een ?goedkopere? verzekeraar.

http://www.adformatie.nl/nieuws/nieuws2005-01-04.html

Verzekeraars, Consumentenbond en vakbond FNV erkennen de hevige concurrentieslag. De Consumentenbond raadt volgens het Algemeen Dagblad mensen aan niet voor 19 januari over te stappen. Die dag gaat een website de lucht in, waarop ook de kwaliteit van ziektekostenverzekeraars staat vermeld, aan de hand van een enqu?te onder 9000 mensen.

Volgens Trea Laske, universitair docent gezondheidseconomie van de Erasmus Universiteit Rotterdam, blijkt in de praktijk dat maar weinig mensen overstappen. Zij schat misschien maar 1,5 ? 1,8 procent van alle verzekerden. Laske raadt mensen aan verzekeringen op hoofdlijnen te vergelijken. ?Kijk eerst naar prijs en klantvriendelijkheid en dan hou je zo’n vier, vijf verzekeraars over. Bekijk dan pas de aanvullende verzekering, want als je daarmee begint zie je het niet meer’, zegt ze tegen het AD.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!