Webinar: hoe verdien je geld met contentmarketing?
We kondigden het al eerder aan: we gaan in samenwerking met Company Webcast vanuit Marketingfacts een serie van 3 video-webinars verzorgen. Volgende week donderdag vindt de eerste plaats, waarin Jan Willem Alphenaar je vertelt hoe je met contentmarketing leads en (dus) omzet kunt genereren. Schrijf je nu in!
Geld verdienen met contentmarketing
Contentmarketing staat inmiddels bij iedere marketeer wel op de agenda; of in ieder geval op het netvlies. Maar velen stoeien nog met het rond krijgen van de 'business case' van contentmarketing, want wat levert het nou onder de streep op?
Jan Willem Alphenaar – onder veel meer spreker en schrijver – schreef eerder op Marketingfacts al twee blogposts over dit onderwerp, nl. Contentmarketing, het nieuwe verkopen? en Contentmarketing: strategie en aanpak.
Webinar
In dit leerzame en praktische webinar neemt hij je mee in de wereld van contentmarketing. In een uur behandelt hij de oorsprong, opzet en het belang van contentmarketing en laat hij zien dat het uitstekend ingezet kan worden voor SEO en thought leadership. En hij geeft een stappenplan over hoe je met behulp van je reeds aanwezige kennis binnen de organisatie keihard leads kunt genereren.
Alle deelnemers ontvangen na afloop van het webinar Jan Willems e-book 'SIMPEL, zakendoen met social media'.
- Datum: 30 januari 2014
- Tijd: 11 uur (duur webinar: 1 uur)
- Locatie: het is een webinar, he?
Meld je nu aan of kijk voor informatie op webinar.nl. Tot volgende week!
Contentmarketing en adverteren op Facebook
In dezelfde reeks gaan de volgende 2 webinars in op Facebook:
- Op 6 februari vertelt Aljo Hartgers je hoe je je contentstrategie voor Facebook moet opzetten.
- En op 13 februari leer je alles over hoe je Facebook-advertising inzet van expert Peter Minkjan.
Informatie over alle webinars vind je in op webinar.nl/marketingfacts.
Groot gelijk om met webinars, seminars en allerlei praa-t en hulpgroepen te komen omtrent het grote spook ‘internet’ en wat je ermee kynt doen.
Facebook?
Tenzij je tussen de weightloss en rimpelads wilt staan is Fb enkel handig om credibilty op te bouwen bij personal branding. Het is reeds bewezen dat sales en aantal vrienden en likes op fb niet met elkaar gelinkt zijn (Seth Godin en eigen ervaringen).
Once in a while, stirr the coffee, once in a while
sales via internet is eigenlijk niet meer dan dagelijks het internet beroeren met jouw boodschap, maar ondertussen keihard blijven werken en kritiek als een godsgeschenk beschouwen.
Als ik geld overhad dan had ik de webinar nog bekeken ook. Ik vind het jammer van de concetratie op Fb.
@Najat: voor de duidelijkheid: het eerste webinar, dat van Jan Willem, concentreert zich juist *niet* op Facebook. Jan Willem gaat het hebben over contentmarketing in de breedste zin.
In de twee volgende webinars concentereren we ons *wel* op Facebook, omdat dat nu eenmaal een van de kanalen is waarop veel bedrijven actief (willen) zijn. Maar er zijn al plannen voor webinars over andere kanalen (zoals LinkedIn) én over andere onderwerpen, dus ik zou zeggen: hou de site in de gaten, misschien dat er nog een onderwerp aan de orde komt dat je wél interessant genoeg vindt om bij te wonen!
Inderdaad, bedrijven WILLEN dat.
Wees anders en laat zien dat Fb helemaal niet nodig is voor je sales.
Uiteraard bedankt voor je reactie. Ik lees jullie artikelen regelmatig
Hi Najat,
Ik beloof plechtig dat ik in mijn webinar niet over Facebook marketing zal praten.
JW
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!