Vorkje prikken met de top van Nederland
In samenwerking met magazine Fem Business zal op maandag 9 januari aanstaande in het Grand Hotel Huis ter Duin te Noordwijk voor de twaalfde keer De Nationale Management Dag plaatsvinden. Key Note Speaker is Gerard Kleisterlee, CEO van Philips. Met als thema “Minder managers, meer ondernemers” is ook deze editie de top van het Nederlands bedrijfsleven royaal vertegenwoordigd.
Ruim 350 genodigden uit de bedrijventop van Nederland komen bijeen om een vorkje te prikken, ervaringen uit te wisselen, te discussi?ren over ?la Thema du jour? en uiteraard de verkiezing van de ‘Topman/vrouw van het jaar 2005’. Een illuster rijtje genomineerden is naar voren gekomen uit een verkiezing door het Managers Netwerk. De genomineerden zijn:
Jan Aalberts, Aalberts Industries
Peter Bakker. TNT Head Office
Jan Bennink, Numico Beheer
Jaap Blokker, Blokker Holding
Bart Brenninkmeijer, C&A Nederland
Crispin Davis, Reed Elsevier
Peter Elverding, DSM
Rijkman Groenink, ABN AMRO
Bert Heemskerk, Rabobank Groep
Didier Keller, SBM Offshore
Gerard Kleisterlee, Koninklijke Philips Electronics
Nancy McKinstry, Wolters Kluwer
Anders Moberg, Koninklijke Ahold
Ad Scheepbouwer, Koninklijke KPN
Michel Tilmant, ING Groep
Ad Veenhof, Wessanen Nederland
Jeroen van der Veer, Royal Dutch Shell
Sjoerd Vollebregt, Stork
Jean- Paul Votron, Fortis Bank
Klaas Wagenaar, Getronics
Uit deze selecte groep topondernemers heeft een door Fem Business samengesteld panel vijf finalisten gekozen:
Jan Aalberts, Aalberts Industries
Peter Elverding, DSM
Rijkman Groenink, ABN AMRO
Michel Tilmant, ING Groep
Jeroen van der Veer, Royal Dutch Shell
De winnaar van 2005 is bepaald via internet. Verder worden er door middel van mobile voting diverse actuele stellingen gedeponeerd. Tijdens deze bijeenkomst hebben alle aanwezigen verder de gelegenheid om de door BAS ter beschikking gestlede kunstwerken te kopen. De opbrengst daarvan gaat naar het Liliane Fonds.
This is embarassing! Talk about an old boys network.
“Minder managers, meer ondernemers”
In Nederland lijkt eerder het omgekeerde het geval: Massaal dromen we van een baan als manager (loonslaaf) bij de bedrijven die ik in bovenstaande lijst zag terug komen, ondernemer worden wil bijna niemand.
Laat die perstafel maar zitten, ik ga rondlopen, registreren, fotograferen, filmen en een beetje eventbloggen.
Wordt dus weer nachtwerk van maandag op dinsdag.
Lijkt me wel wat om als ZZP’er met die bovenstaande lijst ‘medewerkers in loondienst’ te schaften, zitten ze ook is met een echte ondernemer aan tafel.
En wat was het marketingnieuws nou precies?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!