Virale campagne voor koudwater was

27 januari 2005, 10:31

Procter&Gamble is begonnen met een virale marketingcampagne op internet voor de introductie in de VS van het wasmiddel Tide Coldwater.

De actie wordt later deze maand opgevolgd door een offline campagne. Inzet van de actie is dat het wasmiddel met koud water schoon kan wassen en dat moet huishoudens een besparing opleveren op hun energierekening. Via de website coldwaterchallenge.com/ wordt uitgebreid op deze propositie ingegaan. Zo kunnen consumenten via een online rekenmachine becijferen hoe veel ze kunnen besparen wanneer ze koud wassen. Het virale aspect van de campagne is dat mensen zichzelf kunnen opgeven voor een sample en hun vrienden hierover kunnen inlichten via e-mail. Als iemand zich heeft opgegeven verschijnt er een oranje stip op de kaart van de VS, die op de website staat afgebeeld. Als de vrienden die via e-mail in de actie worden betrokken, ook reageren, verschijnt er een oranje lijn tussen de locatie van degene die zijn vriend heeft opgegeven en de vriend. De kaart vertoont inmiddels al flink wat stippen: op het moment dat dit stukje wordt getikt staan er 238.469 op de kaart. (ClickZ)

http://coldwaterchallenge.com/

Bron:

http://www.adformatie.nl/adfodirect/index.html

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!